HUGE UPDATE/ bouwverslag ?
Nou daar gaan we!
Nadat ik bij Peggeman was geweest om het "verbreed oud ijzer" uit de tuin te nemen. Bleef het gevoel van de heerlijk sport fauteuil me steeds eraan herinneren hoe fijn het zat.
De ondersteuning van de benen, de zij kussen aan de been en rug zijde. Die voor veel comfort zorgen in de bochten. Ook al ben ik redelijk smal, ik kreeg voldoende steun.
Heb hem maar eens geappt of hij nog wat foto's had van zijn interieur, mijn interesse was toch licht gewekt.. enfin.. Over en weer, een linkje hier een vraagprijs daar..
We maakte een goede slag voor beide zijde en de deal was daar. De interieur's EN de wielen werden gewisseld. klaar om "the big day" te plannen.. De ene ging op vakantie en de andere had het nogal druk.
Natuurlijk is een interieur niet in een paar uurtjes over gesleuteld, maar met een half interieur moet een enkeltje Zuid naar Noord best te doen zijn. Het werd zaterdag de 13de.
Op de donderdag avond ervoor begon ik aan de demontage van het interieur. Met het nodig regenweer, zelfs in het zuiden van het land.. Ik liet me niet van weerhouden om er aan te beginnen. Ik moest namelijk het interieur hebben!
Met een zeiltje, een paar spinnen, 1 lange paal en een paar schuttingen van de lieve buurt. Kwam ik een heel eind
Het ging toch sneller dan ik dacht, de stoelen van de e34 zitten belachelijk eenvoudig, met toch goed, vast.
Tijdens het demonteerd, ik had hem wel ooit gespot, maar nu ik hem eens echt in de hand had. Viel me meteen 1 ding op...
"hij is an dn datum!" 1 Jan 1997 en daarbij, het is een poederblusser.. wat je dus van z'n leven niet in je auto wil spuiten
Verder niets schokkend tegen gekomen, los van het feit dat mijn auto elek. stoelen voorbereiding had.
Vrijdag kwamen de remblokken voor de achteras binnen, diezelfde avond maar meteen gemonteerd. Waar ik meestal met het Franse spul gewerkt heb
Werd mij duidelijk dat een ratelset + sleutels niet genoeg was voor de remblokken te vervangen. Inbus 6 was te klein inbus 8 te groot.. dan maar weer naar de plaatselijke auto/gereedschap handelaar.
Eenmaal in bezit van een inbus sleutel en inbus rateldop was de klus toch vrij snel geklaard. De rit naar Kampen kon ik de achteras dus mooi in remmen
Zaterdagmorgen 13 aug 2016 05:45 te Deurne,
De wekker ging.. Ik was natuurlijk al een half uur wakker. Ik ging het interieur vandaag halen!
Mijn kameraad (Bart) opgehaald die stond nog het bier uit zijn ogen te wrijven na de bouwvak bbq van het werk..
Uiteindelijk gearriveerd in Kampen werden we ontvangen door de gastheer met een bak koffie. Meneer had zelf ook nog de alcohol in de ogen staan, maar dat mocht de pret niet drukken.
Snel zijn we begonnen aan de klus, Gernant begon aan de middenconsole van beide auto's, aangezien hij deze al ooit ge(de)monteerd had.
Bart en ik begonnen aan de panelen, dus was toch een vrij eenvoudige klus. daarna de achterbank.
In de Peggemanmobiel, prachtig!
Als de auto leeg is kun je hem heel makkelijk stofzuigen. Dus de helft van de achterbank erin, de panelen en nu een opfrisbeurt geven en stofzuigen.
Ik moet eerlijk toegeven dat het interieur er "smeriger" uitzag dan dat ik dacht. Het was na de wasbeurt ook meteen een nieuw interieur
Maar ik was al blij met de nieuwe uitstraling van de auto!
(het hemeltje wordt nog onderhanden genomen..)
En wat een ruimte in die touring he!
En nog een mooi stuurtje gescoord!
Daarna waren beide stoelen aan de buurt. Deze waren toch meer versleten dan ik dacht, helaas. Maar het blijft een mooi interieurtje! dat Silber Grau Hell.
Alles zat op zijn plaats, de wielen moest nog gebeuren. Met 2 krikken was dit zo gebeurd. De ene helft hebben jullie al gezien. Helaas heb ik geen totaal plaatje van mijn bolide
Maar om dit moment niet te verpesten .. Sneakpeek!
Zo geschiede dat ik met een totaal andere auto thuis kwam!
Het zit echt voortreffelijk. De eerste 20 km liggen klooien met de instellingen van de stoel (traploos), maar uiteindelijk had ik het!
Mijn vrouw was natuurlijk minder te spreken over de conditie van de stoelen, maar toen ze zag dat Mr. Peggeman er een leder behandelingskit van Colourlock had bij gevoegd. Was ze snel gekalmeerd
We willen hier samen toch de tijd in steken om het interieur linksom of rechtsom te herstellen. om het praktisch in "nieuwstaat" te brengen voor zover het ons amateur knutselaars het lukt.
WORK TO DO!
(Lees: Dit is niet om te laten zien hier slecht het er aan toe is. Dit is om te laten zien hoe de stoelen in onbehandeld staat zijn. GEEN slecht woord over Gernant!
)
We hebben ons die dag goed vermaakt, weer een mooi rit achter de rug, we zijn goed verzorgen in huizen Peggeman en het was goed weer! Wat wil een mens nog meer?
Ik heb Gernant maar "verlost" van zijn, zoals hij het noemde, juweeltje
(in de random foto's.. Spot hem maar.. ik denk dat menig e34 rijder er van $#@^! maar hij komt er iig tijdelijk op)
Hier nog wat random foto's:
backseat:
mechaniek van de hoofsteun verstellen lijkt versleten, wellicht zit de steun zelf vast/klem
Niet te missen he!
Voor nu is het mooi geweest.. ik krijg lamme vingers!
De leerplamuur moest nog besteld worden, daarna gaan we aan de colourlock behandeling beginnen. Als ik de foto's mag geloven werkt het fantastisch!
Nog een fijne avond!