E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #13179  door MemphisBmw
 
Hallo Allemaal,

Ondanks dat ik geen E34 heb wou ik me alsnog even voorstellen, mijn naam is Jurgen en ga onder de naam MemphisBMW hier op het forum!
Heb een E36 325TDS automaat uit Mei 1998 met M-Techniek van fabriek af. Standaard heeft de auto 143 PK maar volgens Easyrider heeft deze er meer aangezien er een plastic inlaatspruitstuk op zit en een grotere intercooler(zijn we gister achter gekomen).
Heb de auto eind juli 2015 gekocht met 402.809 KM op de teller en deze staat inmiddels al op 422.6XX KM, ben er pas eind augustus 2015 mee gaan rijden aangezien er het een en ander aan moest gebeuren voordat deze door de apk kwam en veilig op de weg kon rijden!

Hierbij ook een lijstje wat ik er allemaal aan gedaan heb zodat hij weer naar behoren rijd 8-) ;

Radiateur(Nieuw)
Waterpomp(Nieuw)
Thermostaat(Nieuw)
Viscokoppeling(Nieuw)
Koelvloeistof meerdere keren ververst,04-03-2016 is het recentst.
Aandrijfas(gebruikt)
Kruiskoppeling(nieuw)
Voor en Achter schokbrekers Sachs(Nieuw)
Draagarmrubbers + beugels(Nieuw en origineel)
Koppelstangen voor en achter(Meyle HD)(Nieuw)
Draagarmen voor(Meyle HD)(Nieuw)
Spoorstangen voor(Meyle HD)(Nieuw)
Schijfremmen voor Incl. remklauwen overgezet van een andere auto(Gebruikt)
Schijven + blokken voor(ATE sport discs met Ceramic blokken(op advies van Mathijs 8-) )
Achter schijven,blokken en handrem schoenen vervangen(Nieuw)
Uitlijnen,aangezien de spoorstangen ook vervangen zijn en het stuur scheef stond!
Andere koplampen met Angeleyes(zelf ingebouwd)
Bak olie + filter vervangen
Remolie ververst(aangezien deze een beetje bruinig eruit ziet)
Gloeibougies vervangen(Nieuw)
Nokkenas + brandstofpomp afgesteld(Topic met foto's volgt nog)(Easyrider)
Injectoren gereviseerd(Easy Rider)
M-Techniek veren rondom(Gebruikt) Bij een E36 moeten het de veren zijn met een rode streep erop!(Zie foto volgende pagina)
Tapijt vervangen ivm gat bij bestuurder wat mij irriteerde! :oops:
Rubbers van de achterveren(deze zitten op de boven en onderkant van de veer)(Nieuw)
Versnellingsbakrubbers(Nieuw)
Hardyschijf(Gebruikt maar nieuwstaat)
Tussenaslager (Nieuw)(11-02-2017)
Parafaan (nieuw,zowel links als rechts)

Onderhoud
Lucht- en interieur filter zijn vervangen
Olie en oliefilter zijn nu 3x ververst/vervangen, door Shell Rimula R4 met TSL toevoeging op aanraden van Easyrider.
Differentieel olie ververst
Bak olie + filter ververst/vervangen(2x gebeurd,laatste keer door Mathijs gebeurd)
Deurrubbers(gebruikt) aangezien alle 4 wel iets hadden wat mij zeer stoorde!
Nieuwe Toyo Proxes T1 Sport Banden 225/45/17, zeer fijne banden en passen uitstekend bij mijn rijstijl(Bochten harder nemen dan normaal) De Toyo's hebben nu zo'n 10.000km ervaring onder m'n auto sinds 13-07-16! :mrgreen:

Interieur heb ik grondig schoongemaakt, weet niet wat er mee was gebeurd maar het verschil is duidelijk te zien.. :D (oordeel zelf maar)

Hierbij de foto's van hoe ik de E36 kocht en hoe hij er nu bij staat :D 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo heb ik de auto gekocht, met een zeer smerig interieur :cry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu volgen de foto's nadat ik het interieur had gedaan :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan nu nog een paar foto's hoe de auto eruit zag nadat ik er een halve dag mee bezig ben geweest(meerdere keren Polijsten)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Poetskoffer staat er ook op en zal ik meenemen naar een meeting als er een datum bekend is!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is er alweer 20dkm mee gereden, dit is goed te zien aan de lak van de gehele neus :cry:
De volgende foto's is te zien hoe de E36 er nu momenteel bij staat :mrgreen: Natuurlijk op winterbanden aangezien ik regelmatig in Duitsland kom!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier heb ik het dak aan de achterkant voor de helft nat geschuurd en weer op gepolijst, lak was als nieuw :D :mrgreen: 8-)
Afbeelding

Foto van de Toyo's onder der auto!
Afbeelding

En nog een!
Afbeelding

Profiel van de Toyo's.
Afbeelding

Tot zover mijn introductie! ;)
Hopelijk zullen jullie mij accepteren ook al heb ik geen E34 en kan ik nog iets voor jullie betekenen op en naast het forum ;) 8-)
Laatst gewijzigd door MemphisBmw op 18 feb 2017, 12:32, 10 keer totaal gewijzigd.
 #13191  door Speedy
 
Welkom hier!

ziet er goed uit. gr uit Maassluis
 #13192  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Jurgen. Welkom. Kan niet anders zeggen dat je de auto fantastisch hebt weten op te knappen. Je hebt daar duidelijk plezier aan. Veel plezier ermee.
Zag de kentekenhouder: BMW cars en parts.nl. Komt de auto dan bij Stijn Hilbrands vandaan? Groeten, Danny
 #13194  door easy rider
 
Welkom Jurgen,

Mooie foto's hoor. En hoe rijdt de auto nu met de "speciale mix" :mrgreen:

Veel plezier op het forum.
 #13204  door MemphisBmw
 
@ Epmans: Tnx en gaat helemaal goedkomen!

@ Speedy: Tnx, waarschijnlijk zie je me regelmatig rondrijden in Maassluis :D

@ dannytouringe34: Plezier zeker, ja auto komt daarvandaan maar kon Stijn daarvoor ook al 8-)

@ Easy rider: Tnx, doe mn best om goeie en duidelijke foto's te plaatsen. Auto rijd super met de "speciale mix" kom denk binnen kort weer langs om nog meer op te halen :P :D :mrgreen: 8-)

@ ivo: Tnx, kost wat maar dan heb je ook wat. Merk staat tenslotte voor Blijf Maar Werken :oops:
 #13655  door Dwitt
 
Ehhhm...... kan je mijn auto ook even polijsten... Ziet er fijn uit ! Doe ik je niet na
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14