E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #3278  door ceke1985
 
Hallo iedereen!

Een paar weken terug mijn terreinwagen kunnen verkopen voor correcte prijs en daarna op zoek gegaan naar waardige opvolger.
BMW-classic liefhebber zijnde op zoek gegaan naar een mooie E34.
Na enige tijd zoeken een uitzonderlijk mooi exemplaar gevonden in Nederland, volledig gedocumenteerd en met slechts 168000km op de teller. Haar vorige week gaan halen en nu bezig met de invoeringsprocedure.

Reeds uitgevoerd:

- Olie en alle filters vervangen motor
- Twee draagarmen vooraan vervangen waar wat speling opzat

Nog uit te voeren:

- Onderhoud automaat. Ik heb reeds een filter en pakking besteld. Graag jullie tips en advies want nog geen idee hoe best aan te pakken.
- Alle riemen en spanrollen vervangen
- 4 winterbanden trekken
- Bilstein B6 schokdempers en nieuwe topmounts

Wat foto's vlug getrokken door broer gisteren, ik zal er zelf betere maken:

Afbeelding

Afbeelding

Greetz


Cédric
 #3279  door easy rider
 
Welkom Cédric,

Tip: Laat bij de Belgische periodieke keuring nooit een roetmeting uitvoeren op de TDS, daar lopen ze stuk op.

Veel plezier op het forum.
 #3281  door ceke1985
 
@easyrider: oei, dat is reeds gebeurd. De test was goed. Kan je eens duiden waarom deze motoren hier zo gevoelig voor zijn? Ik vind het zelf een marteling voor de motor maar het is verplicht om door de keuring te raken in België...

Mvg

Cédric
 #3287  door ivo
 
Welkom op het forum.

Voor de specifieke TD(S) vragen kun je goed bij Easyrider terecht.
In Nederland is ook een roetmeting verplicht, maar niet alle garagebedrijven (en dealers) doen hier aan mee ;)
 #3289  door ceke1985
 
Ok bedankt! Ik heb nog een heleboel vragen maar stel deze vermoedelijk best in de specifieke topics.

Groeten

Cédric
 #3291  door Frank87
 
Ik ga een How-To schrijven voor het wisselen van de automaat olie. Meerdere mensen komen met deze vraag. Check de bibliotheek.
 #3301  door easy rider
 
ceke1985 schreef:@easyrider: Kan je eens duiden waarom deze motoren hier zo gevoelig voor zijn?...
Ik zal binnenkort een volledige uitleg schrijven over de M21 en M51 motoren zodat de dieselaars (en dat worden er steeds meer) weten wat en niet kan doen met deze motoren en hoe je ze moet verzorgen om ze lang heel te houden.

In die tussentijd, stel gewoon je vragen in de diverse topics.
 #3385  door ceke1985
 
@easu rider: super! Alvast enorm bedankt. Ik heb de wagen bij aankoop twee weken terug reeds een goed onderhoud gegeven ( verse olie en alle filters).

Mvg

 #3395  door I///M-fan
 
Wilkommen Cédric.....Afbeelding

Alwéér zo'n prachtexemplaar op het forum met een maagdelijke km.stand!
Staat ook mooi voor dat mooie huis, zo'n E34..... 8-)
 #3427  door ceke1985
 
Bedankt voor de toffe comments! Ik open een topic ' project' gezien ik nog heel wat plannen heb met de wagen. Voor jullie interessant en jullie advies is altijd welkom.

Greetz