E34Forum.nl

De gezelligste praathoek van het interweb.
 #4193  door Jgpeggeman

Mijn nieuwe lease auto staat klaar, en het leek me wel leuk om dat hier te delen. Het is een Nissan QashQai DCi 110 Connect Editie geworden, en deze gaat mijn Polo BlueMotion vervangen.

Op mijn shortlist stonden de volgende auto's:
- BMW i3
- VW Golf (BM Highline of GTE)
- Audi A3 E-tron
- Nissan Pulsar
- Nissan QashQai
- Kia Cee'd

De bmw, golf gte en audi vielen al snel af, omdat dit benzine auto's zijn, en dit gewoon teveel ging kosten. Golf BM Highline leek me ook wel aardig, maar is wel een beetje 'saai'

Omdat onze leasemaatschappij ook dealer is van Kia / Nissan, had dit voor ons een aantal financiële voordelen. Ik wilde in eerste instantie een Kia Cee'd, maar na een goede rekensom bleek een QashQai maar een klein beetje duurder onder aan de streep, waardoor voor mij de keuze heel snel gemaakt. De QashQai bied zoveel waar voor zijn geld, en is gewoon een dikke bak om te zien. Nissan Pulsar kwam logischerwijs ook nog langs, en leek financieel een stukje gunstiger... Maar uiteindelijk toen ik de auto in het echt zag, was ik direct weer genezen... Die auto klopt gewoon net niet qua model, terwijl een QashQai juist wel klopt. Beslissing was dan ook simpel: 'Liever iets meer betalen voor een auto die echt naar mijn zin is, dan iets minder betalen voor 'net niet' '

Maar weer genoeg gelult, een paar plaatjes bij het praatje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #4198  door ivo

Ga je geen spijt van hebben! Leuke wagens om te rijden en ook wel om te zien. Die Pulsar ziet er op de plaatjes wel leuk uit, maar IRL vond ik 'm ook tegenvallen helaas. Motortje kon ook niet overtuigen....

Wanneer komt er een Nismo pakket op :mrgreen:
 #4199  door Jgpeggeman

ivo schreef:Ga je geen spijt van hebben! Leuke wagens om te rijden en ook wel om te zien. Die Pulsar ziet er op de plaatjes wel leuk uit, maar IRL vond ik 'm ook tegenvallen helaas. Motortje kon ook niet overtuigen....

Wanneer komt er een Nismo pakket op :mrgreen:
Volgens mij is er nog geen nismo pakket beschikbaar... (heb in de Juke Nismo gezeten, wat een cool ding is dat!)

Ik heb proefgereden in zo'n 1.2 benzine... en dat viel me niet tegen voor zo'n klein motortje in zo'n grote auto.. de 1.5 DCi die ik krijg is natuurlijk een bekende motor vanuit de renaults, en die is volgens mij krachtig genoeg voor het nederlandse verkeer. Als ik sneller wil, pak ik de touring wel
 #4201  door Bart Jansema

Mooie dikke wagen!
 #4203  door Theo

Die dingen staan ook wat hoger op de wielen en daar begin ik steeds meer interesse in te krijgen als halve rugpatient c.q. oudere mensch.

Het water loopt me tegenwoordig ook al in de mond bij een Mitsubishi Outlander.

Leuk ding Gernant!
 #4204  door Frank87

Leuk voor de zakelijke kilometers. En geen gezeik als er wat is (lease).

Wel probeer ik zelf het leasen zo lang mogelijk uit te stellen. Ik vind het veel leuker de E34 op declaratiebasis te rijden. Ik hou er nog wat aan over ook.
 #4208  door Flaterik

Mooi man!
48 maanden / 30.000 per jaar? Kost dat per maand (full of netto operational lease)?

Ga je ermee door de blubber crossen :?:
 #4212  door I///M-fan

Wat hoger zitten vind ik best lekker rijden.
Is dit een demo auto geweest?

Ik wens je veel plezier ermee Gernant!
 #4216  door Jgpeggeman

Flaterik schreef:Mooi man!
48 maanden / 30.000 per jaar? Kost dat per maand (full of netto operational lease)?

Ga je ermee door de blubber crossen :?:
48 maanden / 40000 per jaar. Full operational. met winterbanden en vervangende auto. €725,- en €210 bijtelling
 #4217  door Jgpeggeman

I///M-fan schreef:Wat hoger zitten vind ik best lekker rijden.
Is dit een demo auto geweest?

Ik wens je veel plezier ermee Gernant!
Deze komt bij een bedrijf vandaan, maar er is maar 20k mee gereden. Weet ook niet waarom de auto nu al weer in de verkoop is. Maakt me ook niet uit verder, ik ben er blij mee

Heb er vandaag de eerste 300km alweer mee weggesjeesd, en het rijd echt gruwelijk goed! Hoge zit is echt fijn, en er zit zoveel luxe op, dat je vergeet dat je in een nissan rijd...