E34Forum.nl

Wil je een E34 meeting organiseren of weet je een ander leuk BMW evenement, plaats de info hier.
 #7395  door Frank87
 
We kunnen inderdaad een meeting houden waarbij we zelf onze auto's gaan onderhouden. Dan wil ik wel vooraf weten wie precies wat gaat doen.

Wat ook kan, is een demontage meet met een sloopauto. Ideeën zijn welkom jongens.
 #7405  door Jgpeggeman
 
Frank87 schreef:We kunnen inderdaad een meeting houden waarbij we zelf onze auto's gaan onderhouden. Dan wil ik wel vooraf weten wie precies wat gaat doen.

...
Wat bedoel je hier precies mee... Of er een brug benodigd, of exact wat je wil doen? Vind het namelijk knop lastig om van te voren aan te geven wat ik aan de auto wil doen... (en mij, en mijn auto, kennende kan dat van alles wezen. Kan wel van te voren aangeven of ik een brug / krik nodig ben
 #7410  door Frank87
 
Een brug hebben we niet maar als iemand een waterpompwissel wil doen, moet ik zorgen voor voldoende opvangbakken en een afvoermogelijkheid.

Ook qua ruimte moet ik weten wat we gaan doen. Dan weet ik of ik op vrijdagavond een hal leeg moet rijden zodat we ruimte hebben of dat alles wel meevalt.
 #7411  door easy rider
 
@Frank87, Nu het idee van een meeting wat serieuze vormen begint aan te nemen ga ik je morgen even bellen om e.e.a. door te spreken.

Graag zou ik van de leden willen weten wat zij echt belangrijk vinden om te doen bij een meeting. De volgende items zouden bijvoorbeeld op de lijst kunnen staan:

1/ Sleutelen.
2/ Auto uitlezen
3/ Eten & drinken
4/ Tourrit
5/ Onderdelen verkoop
6/ Lakpolijst boer uitnodigen
7/ Uitdeuken zonder spuiten boer uitnodigen

Zo maar even wat zaken uit het blote hooft hoor.
 #7414  door Frank87
 
We hebben 2 grote hallen (makkelijk 3 E34 lang en 4 E34 breed) tot onze beschikking. Beide hallen beschikken over bovenloop kranen die 3 of 5 ton aankunnen.

Verder hebben we:
- Een spuitcabine met afzuiging. Wel zelf de bussen primer en lak meenemen
- Een bewerkingscabine (slijptollen en schuurtollen voor het verwijderen van aangekoekte delen op metalen of voorbewerken van te spuiten delen)
- Persen tot 100 ton
- Perslucht
- Wasmachine voor metaal
- Slagmoersleutels
- Overal elektra

Ik kan zelf op een werkbank demonstreren hoe je een automaat en brein uit elkaar haalt. Ik heb er nog een staan die uit elkaar kan. Dit is ongeveer een uur werk. Dat is demontage, bekijken en montage.

Gereedschap zullen we grotendeels zelf mee moeten nemen. Ik kan best een gereedschap kar pakken maar ik ben er van overtuigd dat we een hoop koffertjes samen kunnen krijgen. Dat geniet mijn voorkeur zodat ik met politielint "no-go" zones kan maken. Het is tenslotte een bedrijf waar $$$ gemaakt moet worden en daarvoor moet maandag alles weer op zijn plek liggen.

Afval zoals restafval, staal en papier kan allemaal daar achtergelaten worden. Motorolie kan in de oliebak. Koelvloeistof, remvloeistof en stuurolie/atf moet men zelf mee terug nemen.
 #7793  door Frank87
 
Update:

Als we deze meeting willen houden, moet ik wat input hebben. Het kan ook gewoon een borrelmeet worden maar als iemand:

- Waterpomp + Riemen / Rollen
- Remmen
- Overige motorklussen
- klussen aan zijn interieur / exterieur

wil doen, geef dat dan even aan. Dat kan prima bij ons.
 #7821  door JerunK
 
Is een e28 528i ook welkom? Komen remmen van een e34 op. ;)
 #7823  door Coach
 
Dat klinkt goed! Kan het ook een 'airco-inbouw-meeting' worden? :D
 #7874  door Frank87
 
JerunK schreef:Is een e28 528i ook welkom? Komen remmen van een e34 op. ;)
Dus jij komt voor een remmenklus aan je 528i. Dat kan. Wel zelf nieuwe remvloeistof meenemen voor het bleeden en opslag voor je oude remvloeistof. Neem voor de zekerheid je garagekrik mee.

Coach schreef:Dat klinkt goed! Kan het ook een 'airco-inbouw-meeting' worden? :D
Je zult vooral je kachelhuis willen wisselen. De rest is in je eentje te doen op een oprit. Als je iemand hebt die je daarbij helpt, kan dat. Geen probleem. Er is ook altijd wel een derde persoon die je mee komt helpen.

Wel is belangrijk dat je het in 1 dagdeel kan doen met hulp. Als we sluiten, sluiten we.

Jgpeggeman schreef:Zal weinig technisch komen doen... Maar weet vast wel wat te verzinnen
Jij gaat divers optisch / interieurwerk doen? Spuiten kan bij ons heel goed in de spuitcabine. Dan weet je dat alvast.


Ik denk zelf dat we die oude automaat van Easyrider uit elkaar moeten halen. Leerzaam voor iedereen. Die kan daarna meteen bij het oud ijzer / oud alu.

Als er nu nog 3 of 4 man sowieso komen.. wordt het al een leuke meeting. Eventueel kan ook Theo e.e.a. met zijn E38 komen doen.



Gezien het bovenstaande stel ik voor:
10:00 - 10:30 Voor de deur, kennismaking enz.
10:30 - 11:00 Automaat Easyrider uit elkaar halen (mits hij dit zelf prima vindt)
11:00 - 13:00 Werken aan onze eigen auto's, praten enz.
13:00 - 13:30 Middag pauze met lunch
13:30 - 17:00 Werken aan onze eigen auto's, praten enz.
17:30 --> Voor de liefhebber: lekker eten in het eetcafe in de buurt (goedkoop!)

Als iemand vloeistoffen wil en vooraf aangeeft wat hij nodig heeft, kan ik wellicht wat met mijn vaste garage regelen. Koelvloeistof koop je immers liever voor 2 euro per liter van voor 6 euro per liter.


Graag nog wat meer input van mensen die wat willen op die dag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11