Dat is spijtig inderdaad. Ik heb alle vertrouwen in de nieuwe eigenaar, die ook een oprechte liefhebber lijkt te zijn, maar het had natuurlijk ook mooi geweest als de 525iA 'binnen de familie' was gebleven.
Hij is ondertussen daadwerkelijk verkocht voor 5.100 euro. Meer kon ik er niet uithalen hier in Spanje. De garage maakte het wel nog even spannend, want de lambda was nog hoger geworden! Maar, zei de beste man, hij maakte wel eens vaker mee dat de lambda bij hen 'fout' was, maar bij de APK zelf prima bleek. Dus ik ben toen de dag erna op hoop van zegen naar de ITV gegaan. En verrek, daar was de lambda afgerond 1,0000000000001! Gelukkig nooit een rekening gekregen van die garage.
Dan nog wat eindcijfers. Kortzichtig bekeken heb ik winst gemaakt: ik heb hem in 2015 namelijk voor 3.500 euro gekocht. Dan zie ik de totale onderhoudskosten van 16.884 euro in tien jaar tijd voor het gemak even over het hoofd.
Dat is best een bedrag, maar als ik aanschaf + onderhoud - verkoop deel door het aantal maanden dat ik van de E34 heb mogen genieten, dan heeft de auto mij per maand iets meer dan 125 euro gekost. Zo bekeken valt het dan wel weer mee.
Wel een beetje een Wheeler Dealer rekensommetje natuurlijk: de uren die ik er zelf aan gesleuteld heb niet meerekenen.