E34Forum.nl

 #25023  door MCMOUS
 
De volgende producten moet je hebben:

40011 Anticarbon - Zuigerveren Reiniger (Spuitbus 320 ml)
50229 TORALIN Engine Cleaner Extra (450 ml)

Te bestellen bij:

TORALIN v.o.f. - Arnhem
Ton van der Linden
Mobiel: 0031 (0) 6 2342 2013
http://www.toralin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de behandeling gedaan maar vooralsnog nog een provisorisch overdrukvaatje rechtstreeks op de peilstokbuis geplaatst, hoop dat veer/veren verder los gaan komen....
Wel paar keer gehad dat de motor hevig begon te schudden tijdens het rijden (bij ca. 80km/u), mogelijk met de verstuivers te maken en niet met de carterdruk!?
 #25064  door MCMOUS
 
rijd nu iedere dag een aardig stuk en gelukkig nauwelijks nog olie in het opvangvaatje (colafles),
paar dagen terug bijvoorbeeld nog half vol na stukje snelweg, nu bij zelfs bij flink doortrekken amper nog iets erin ….

auto begon vandaag wel wederom weer even hevig te schudden (voor een 10 sec. zoiets) toen ik op de snelweg rond de 100 km/u ging (heel de auto schud heen en weer, stuur ook), tijdens dit gebeuren in neutraal gezet / weer in D en gas bijgeven = geen effect op dit schudden, het verdween weer als een fade out....

verdenk hier toch de motorsteunen, deze zien er ook niet echt fris meer uit
motorsteun.JPG
denk ook nog aan onbalans in de wielen maar dan zou dit toch vaker merkbaar moeten zijn lijkt me...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25137  door easy rider
 
Mooi resultaat zo na de behandeling.

Wat betreft dat trillen bij 100, ik verdenk de onderste draagarm rubbers. Vervang die door Meyle of lemforder. Maar nog liever door polyurethaan bussen van bijvoorbeeld powerflex dan heb je nooit geen gedonder meer.
 #25264  door MCMOUS
 
Bedankt!

… ik had met een wringijzer de voorophanging aan de tand gevoeld en kwam uit bij de bovenste draagarmen waarvan nu de rubbers vervangen en 1 kant ook de kogel, … vandaag getourd en geen plotseling schokken/trillen meer! is FIJN!

Moet denk ik wel de onderste armen er is afhalen om echt goed te kunnen beoordelen of ze toch ook wat versleten zijn …