E34Forum.nl

 #23883  door Frank87
 
Maak je maar niet zo druk om die automaat. Na een oliewissel en gerepareerde pomp gaat die wel goed werken. Zeg wel tegen offenga dat je een filter van de dealer wilt en geen aftermarket merk.

Waarom hij nu zo slecht schakelt is omdat hij veel te weinig koppel van de motor krijgt door een slecht lopende motor. De automaatcomputer kent de koppel toeren kromme van het blok en als het geleverde koppel teveel afwijkt van het verwachte koppel... klopt de schakeldruk niet en krijg je klachten.
 #23886  door Bart Jansema
 
E34NB schreef:Ik heb nog geen nieuwe regelunit erop. Die zouden ze mij wellicht goedkoper kunnen leveren dan de €400 die ik ervoor kan betalen. Ik heb gekeken achter het schutbord, maar geen schroefje kunnen vinden..
Gisteren gebeld over de offerte die ik nog niet heb en gevraagd over het opschroeven. Het zou mogelijk zijn om in de DDE de motor tot 4 stappen met 30 toeren per stap te kunnen verhogen.

Zou het dan bij een TD misschien niet kunnen en bij een TDS wel??
Je kunt Perdok in Assen eens bellen voor een pomp...... Ik heb mijn pomp van mijn e39 525d ook kapot gehad hier heb ik toen ook een nieuwe pomp weg gehaald voor scherpe prijs. Ook heb ik er in het verleden wel eens nieuwe verstuivers gekocht. Prima lui met veel ervaring!
 #23946  door flash
 
Speedy schreef:
easy rider schreef:Een TDS heeft geen DME maar een DDE. Die regelunits heb je in diverse uitvoeringen.

Kan je mij vertellen hoe ze het stationair toerental verhoogd hebben? Normaal kan dat helemaal niet gezien de injectiepomp van de M51 fly-by-wire is behalve dan door een boutje onder de het gaspedaal te schroeven, een truukje om de boel om de tuin te leiden.
Zouden ze dat niet gedaan kunnen hebben met dis/inpa?
De potmeter onder voorspanning monteren :P
 #24846  door E34NB
 
Topicvolgers,

Excuus voor de late reactie, ik was mijn inloggegevens kwijt..

Inmiddels stuur ik alweer met veel plezier in de goedlopende wagen die voorzien is van een nieuwe pompkop (Perdok Assen), een gespoelde automaat en draagarmrubbers achter!

@Bart, Perdok is inderdaad óók vrij behulpzaam en schappelijk in prijs naar particulieren! De complete pomp, daar heb ik niet naar gevraagd, maar zal uiteindelijk niet anders meer kunnen aangezien Bosch gestopt is met verkoop van het losse elektronische deel.
@Frank87, is goedgekomen zoals je zei met 'Automaatzeef :D . Heel soms bij het rijden over een rotonde wil hij alsnog 'onnodig' terugschakelen.
@Speedy, ik heb het hun niet kunnen vragen, want ik was toen mijn inlog al kwijt :(
@Siep, het is sowieso de investering waard! We moeten de e34 rollend houden met z'n allen 8-) De monteur wist inderdaad vrij zeker zijn diagnose te stellen :lol: , nu is dat verklaard.
 #24852  door Bart Jansema
 
Mooi werk! Nu lekker van je wagen genieten!