E34Forum.nl

 #23857  door epmans
 
condensor wisselen heb ik nu paar keer gedaan en kan zeggen dat het niet heel erg moeilijk is alleen moet het wel een beetje mee zitten met het losmaken van de leidingen.
IMG_8457.JPG
hier op de bovenstaande foto zie je dan al de niet-nieuwe maar wel vervangen condensor terug op de plaats maar er mist een leiding. Die heb ik helemaal uit de auto gehaald namelijk omdat ik de moer vd leiding niet van de condensor los kreeg.
IMG_8458.JPG


door de leidingen van de condensor door te knippen kon de leiding van de aircopomp af en heb ik het laatste stukje leidingwerk van de condensor in de bankschroef kunnen zetten en na flink martelen kreeg ik m uiteindelijk toch los. anders had ik de leiding ook nog moeten vervangen.

ga je deze klus ook zelf aan?
weet dan dat je de leidingen zou moeten kunnen losdraaien (en vast) met 2 steeksleutels. dat zie je niet heel makkelijk daarom vermeld ik het er alvast bij.
IMG_8461.JPG
IMG_8460.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23882  door easy rider
 
Toen ik mijn condensor ging vervangen had ik het zelfde probleem. Ik heb toen de moeren op de leidingen goed met WD40 in gespoten en de volgende dag met een hobby brander er op en na zowat rood stoken kwam er beweging in de moeren. Ik kon eerst de moeren wel in beweging krijgen op de wartel van de condensor maar ze zaten nog vast op de leidingen, na er de brander op te zetten kwam er ook daar beweging.

Nog even een tip. Gebruik als je ze hebt van die steek sleutels met zes kanten, zal wel een naam hebben (open ringsleutel?). Van die dingen waar je ook makkelijk de wartels van de remleidingen mee los draait of bijvoorbeeld verstuiver leidingen. Dergelijke sleutels schieten namelijk niet snel van de moer af.
Afbeelding