E34Forum.nl

 #24304  door epmans
 
Flink in de toeren blijven trappen want boven 3000 wil hij het meest. Of lekker rond hobbelen, rustig aan, accepeteren hoe die is.
 #24315  door Ruck
 
Tonny schreef:Vanaf 1992 krijgen ze inderdaad vanos. Ik heb ook de vanosloze M50B20. Gewoon wat later schakelen als het wat op moet schieten. Moet zeggen dat het mij allemaal mee viel hoe lui deze op lagere toeren is, ook gezien het gewicht van de 5 serie.
Halverwege '92 denk ik. Mijn feb '92er heeft nog geen vanos op de M50b25.
Ik vind het ook best meevallen. Je merkt wel veel verschil tussen warm en koude motor bij laag toeren.
En idd als je haast heb gewoon door trappen met die 6 in lijn (wel alleen als die op bedrijfstemperatuur is natuurlijk!)
 #24424  door stef
 
Hallo , zondag terug rit gemaakt met de dochter richting Heuvelland prachtige streek.

Afbeelding


Maar wat me nu opviel was een sisent geluid die kwam aan de passagier kant , lopen er ook vacuum leidingen aan deze kant ?? Ik hoor het enkel stationair, niet als ik de
motor belast , ik dacht eerst aan de verbruik meter maar deze doet niet raar .
Ik zal het even bekijken , iemand dat een schema heeft waar al die vacuum leidingen lopen ? Alvast bedankt.
 #24477  door Marthijn
 
Weet je zeker dat je geen slang als verstekeling hebt meegenomen uit het heuvelland? :mrgreen:
De uitlaat loopt daar ook onder, mischien een klein lekje daarin? Of komt het uit het dashboard gebied?
 #24509  door stef
 
Geen slang gevonden :D :D
Ja het geluid komt uit het dashboard , wel nog niet verder gekeken ,en er niet meer mee gereden.
 #24510  door epmans
 
Ik weet mkgelijk wel wat je bedoelt! Ik heb eens een sissend geluid gehad maar aan de bestuurderszijde. Het had met de verwarming te maken.
Ik had het in een 518i touring. Wellicht kan je het met de zoekfunctie op dit forum terug vinden. Ik kan ook even zoeken, maar nu ff niet.
 #24513  door ivo
 
Er zit bij de non-airco wagens een voeler/sensor voor je interieur temperatuur. Onder je dashboard links en rechts, daar zit een vacuumslangetje op die naar je kachelhuis gaat.
 #24515  door stef
 
Amai bedankt !!! ik zal dit eens controleren , ;) ;) ;)
 #25494  door stef
 
Ja het slangetje gevonden , en dubbel gelegd , probleem opgelost geen sissend geluid meer ;)