E34Forum.nl

 #24224  door stef
 
Hallo.
iemand hier een tipje ,
Al veel over gesproken geweest koppel m50b20 motor.
Vorige weekend met de bimmer , naar de vlaamse ardennen gereden 180km gedaan ,super weer, wagen tiptop ,maar onder de 3000tr/MIN ,
echt niemand thuis wel soms irritant in die smalle baantjes die nog eens lekker oplopen .
Best was het rijden 3 versnelling en 3500tr aanhouden ,

Bestaat er een chip voor dit type , of is het enkel voor de hogere toeren .
De motor is orgineel juist alles vernieuwd : olie , bougie's , filters , vacuum leidingen ,
Kan luchtfilter KN verschil maken ?

Grts Stef.
 #24227  door Machiel
 
Bij mij maakte het reviseren van mijn VANOS veel verschil in trekkracht bij lage toeren. Ik heb de koppelkromme voor en na revisie uiteraard niet naast elkaar gezet, maar het was beduidend meer dan alleen een psychisch / placebo effect.
 #24234  door stef
 
hoi .
vanos heb ik niet , er zal niet veel aan te doen zijn zeker , daarom hebben ze vanos ontwikkeld zeker voor dit probleem.
 #24235  door Machiel
 
Ah, ok. Ik dacht dat alle M50 motoren VANOS hadden. Dan zal reviseren inderdaad niet heel veel helpen, vrees ik. Of het placebo effect moet heel groot zijn... :D
 #24245  door Marthijn
 
Het koppel van een ongeblazen motor komt pas bij hogere toeren ter beschikking, dus de 3500tpm vind ik niet gek.
Ze moeten er ook wat voor doen, dat luie gedoe is niks aan.! :)
Maar er is volgens mij wel een chip te krijgen voor de M50, even zoeken op google.
Verwacht geen er geen wonderen van, hooguit 10-20 pk extra.

Wolla...voor 21£ het proberen waard.!

https://m.ebay.co.uk/itm/BMW-Performanc ... 1110606745" onclick="window.open(this.href);return false;
 #24267  door Marthijn
 
Ik denk plug and play, zal het zelf ook nog eens proberen.
 #24276  door Theo
 
Een vanosloze M50B20 is geen koppelbaas en gaat dat ook nooit worden, ik vond dat ook al van mijn M50B25 zonder vanos. Bij lage toeren schiet het gewoon niet echt op.

Zo'n sjippie zou best wat kunnen schelen, maar verwacht er geen wonderen van, die B20 is gewoon een slapjanus onderin en zal dat altijd blijven.
 #24290  door stef
 
bedankt voor de reactie's , ik zal gewoon alles origineel houden , en lekker veel schakelen dat is nou eenmaal karakter van de b20 motor . ;) ;)
 #24298  door Tonny
 
Vanaf 1992 krijgen ze inderdaad vanos. Ik heb ook de vanosloze M50B20. Gewoon wat later schakelen als het wat op moet schieten. Moet zeggen dat het mij allemaal mee viel hoe lui deze op lagere toeren is, ook gezien het gewicht van de 5 serie.