E34Forum.nl

 #24354  door I///M-fan
 
dannytouringE34 schreef:Als het rubber stug wordt dan zou ik ze vervangen. Beetje lekkage tussentijds zou ik oplossen met het goed ontvetten van de pakking en aan beide zijden terug plaatsen met een dun lijntje dirko en dan vooral aan de lage kant. Groeten, Danny
Als je toch eenmaal de boel gedemonteerd hebt om vast te stellen dat de pakkingen “stug” zijn dan moet je altijd soepele nieuwe monteren en gewoon geen risico nemen of geld willen besparen.
Daarvoor is het toch te veel werk en de frustratie achteraf te groot.
 #24355  door Lohran
 
I///M-fan schreef:Het is zéker niet normaal dat er na zo’n korte tijd weer een lekkage is.
Ik zou in jou geval je verlies nemen en geen moeite steken om iets vergoed te krijgen, dat wordt na twee jaar te lastig. Je hebt sowieso geen vertrouwen meer in die garage.

Het is zo dat de pakking bij montage een extra laagje kit moet krijgen bij de overgang van de distributie ketting naar de cylinders, daar waar de pakking dat ronde nokje heeft, dat is heel belangrijk.
Misschien kan je aangeven waar de lekkage zich bevindt?

Het aandraai moment is net zo belangrijk en met een enkele moment sleutel redt je het niet omdat je er geen plaats voor hebt, je zult dan meerder speciale gereedschappen nodig hebben of op je gevoel af moeten gaan, bij mij heeft dat laatste met veel geluk als onervaren sleutelaar goed gewerkt.
Je draaid het eerder te vast dan te los.
Volgens mij aan de voorkant. En bij het vervangen van de bobines zag ik daar ook wat olie.

Ik ga de garage nog wel even mailen hoor, maar daarna niet te veel moeite meer in steken nee.
 #24381  door JerunK
 
I///M-fan schreef:Het is zéker niet normaal dat er na zo’n korte tijd weer een lekkage is.
Ik zou in jou geval je verlies nemen en geen moeite steken om iets vergoed te krijgen, dat wordt na twee jaar te lastig. Je hebt sowieso geen vertrouwen meer in die garage.

Het is zo dat de pakking bij montage een extra laagje kit moet krijgen bij de overgang van de distributie ketting naar de cylinders, daar waar de pakking dat ronde nokje heeft, dat is heel belangrijk.
Misschien kan je aangeven waar de lekkage zich bevindt?

Het aandraai moment is net zo belangrijk en met een enkele moment sleutel redt je het niet omdat je er geen plaats voor hebt, je zult dan meerder speciale gereedschappen nodig hebben of op je gevoel af moeten gaan, bij mij heeft dat laatste met veel geluk als onervaren sleutelaar goed gewerkt.
Je draaid het eerder te vast dan te los.
Precies! Ed China van Wheeler Dealers had dit probleempje afgelopen week ook omhanden, volgens mij bij een SLK 200 Kompressor. Hij gebruikte ook kit en zei ongeveer letterlijk dat je moest oppassen om dergelijke pakkingen niet te hard aan te draaien om snelle, hernieuwde olielekkage te voorkomen: de pakking moest flexibel blijven om goed af te kunnen blijven dichten.
 #24383  door danny-ex-touringE34
 
"" zei ongeveer letterlijk dat je moest oppassen om dergelijke pakkingen niet te hard aan te draaien "".
De dekselboutjes bij M50 en M43 motors hebben toch een vast aanslag, je kunt ze dan toch niet te strak aandraaien tov de pakking? Het is altijd wel goed om motorboutjes met het goed koppel vast te draaien. Groeten, Danny