E34Forum.nl

 #26774  door Machiel
 
Mijn M50B25TU blok lekt een klein beetje olie. Op het oog lijkt de vanos olieleiding de bron daarvan. Mijn vraag is of je een beetje fatsoenlijk bij de onderste banjoaansluiting van die slang kunt komen. Ik had zelf bedacht om die kunststof behuizing (koeling dynamo?) die verbonden is met het luchtfilter in ieder geval even weg te halen. Maar daarachter lijkt er nog iets in de weg te zitten. Het lijkt een stekkerverbinding met de onderkant van het reservoir van het oliefilter. Kan ik deze gewoon lostrekken?
 #26777  door xatox
 
Dat is wss de oliedruk schakelaar waar je het over hebt.
Kan je gewoon uit pluggen. De stekker heeft een soort van ijzer beugeltje wat je kan induwen dat stekker ontgrendeld.
Vergeet niet nieuwe borgringen te plaatsen bij je nieuwe leiding.
Kan je gewoon bij BMW bestellen.
 #26779  door Machiel
 
Bedankt voor je reactie! De stekker die ik bedoel heeft inderdaad zo'n beugeltje.
 #26875  door Machiel
 
Ik ben zojuist aan deze klus begonnen. Is er een redelijke manier om bij die onderste banjo bout te komen? Ik ga het zo nog met een korte steeksleutel 19 proberen, want met een doppensetje kom ik er niet op.

In het slechtste geval moet het inlaatspruitstuk eraf, maar ik hoop dat iemand nu roept dat dat echt niet nodig is.
 #26877  door Machiel
 
Gelukt, maar niet zonder extra investering. Zonder zo'n ratelring met buigbare kop is het volgens mij niet te doen.

En nu maar hopen dat mijn oude VANOS leiding ook echt de bron van de olielekkage was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26878  door Theo
 
Mooi dat het gelukt is, ik heb al vrij vaak gereedschap gekocht om een klus zelf te kunnen klaren. Onder de streep ben je dan nog altijd goedkoper uit dan je auto bij een garage parkeren en als je het gereedschap daarna nog wat vaker kan gebruiken ben je helemaal spekkoper.