E34Forum.nl

 #28256  door Alex Kroeze
 
Iemand hier bekend hoe je een eprom kan updaten van een EGS module?Ik schijn van de module de een na oudste versie te hebben en een nieuwere 3232 versie zou het nogal hardhandig schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 kunnen verhelpen.Ik wil dat dus graag proberen.

Of dat iemand een dergelijke module heeft liggen?Het gaat dus om een 5HP30 bak.De nummers die erop moeten staan zijn 0 260 002 263 en 1 421 008 3 en er staat Getriebesteuerung op het kastje.Links ervan op de kleine witte sticker staat nu dus 2425 en dat moet dus 3232 zijn.

Groeten.

Alex
 #28259  door epmans
 
alex je foto staat er niet bij hoor :grinning:
 #28263  door Alex Kroeze
 
Erik.

Hoe bedoel je?

Ondertussen op het Duitse forum iemand gevonden die een Eprom kan "programmeren" en die heeft het naar mij gestuurd. Dan moet ie er in gebouwd worden.Dan hoop ik van het probleem af te zijn.

Alex
 #28268  door Alex Kroeze
 
Iknheb de eprom ontvangen en voor de zekerheid op Ebay nog een tweede EGS.Naar wat experimenteren door Eproms over te zetten tot de conclusie gekomen dat de 2628 het beste resultaat geeft.De grote schokken van 1 naar 2 zijn grotendeels verdwenen en van 2 naar 3 is helemaal weg.