E34Forum.nl

 #15141  door martijn76
 
Een tijdje terug wilde ik mijn diff uitwisselen voor 1 met een langere overbrenging. Nadat ik alles op 2 bouten na los had, bleek de versnellingsbak krik defect... In je eentje is het toch wat lastig om een diff omhoog te houden en de bouten aan te draaien, dus alles weer gemonteerd en met een iets minder goed humeur weer huiswaarts.
Bij het wegrijden tikte er iets, weer op de brug (humeur werd nog beter) maar niks geks gevonden. Toch maar naar huis en de volgende dag thuis het diff gewisseld, maar het tikken blijft.
Hoor/zie niks tijdens draaien als de wielen in de lucht hangen, wel bij het rijden.
Er loopt niks aan, dus de kineten zijn de hoofdverdachten, maar gaan deze eigenlijk wel zachtjes tikken als ze defect zijn? Het klinkt als een moertje wat in het profiel van de band zit (zit er niet). Wie heeft ervaring met een kapotte aandrijfas?
 #15142  door easy rider
 
Loopt de stofkap vrij van de remschijf? Heb ik eens gehad. Op de brug hoor je niks maar wel tijdens het rijden.
 #15159  door Bart Jansema
 
easy rider schreef:Loopt de stofkap vrij van de remschijf? Heb ik eens gehad. Op de brug hoor je niks maar wel tijdens het rijden.

Idd even naar achterbuigen en het is weer stil ;)