E34Forum.nl

 #16157  door Bart Jansema
 
epmans schreef:mijn 540 had het ook, mijn 530 heeft het ook. vreselijk, vooral omdat ik die bemoeizucht allemaal al niet wil, schakelen rulez.
Jij hebt ook 8 knopjes op je dashboard zeker dat je al je bobines ook handmatig aanstuurt hahaha dat gaat toch ook vanzelf dus waarom dan met een stok roeren in een tank vol olie en tandwielen :mrgreen:
 #16162  door epmans
 
t is gewoon persoonlijke voorkeur Bart.
Met wintersport was ik 1 avond de Bob en reed ik in een Passat met DSG. Ik vond dat heel apart hoe die schakelde tussen de bochtjes door, een tipje gas er op en hij schakelde over maar dan was er weer een nieuwe bocht en was het toch wachten, toen ik m op handbediening zette was ik wel erg blij. Dat reed prachtig man. Dat zou dus nog een optie zijn, vaak automaat en als het me niet aanstaat dan zelf tikken. Met de oude automaat kan dat natuurlijk ook wel, maar dat is het dan net weer niet.
Zit tussen mn oren, mijn voorkeur is zelf doen.

Overigens las ik laatst een heel leuk geschreven review op Autoweek. Als ik m zie, zal ik je er op attent maken.
 #28120  door Robert
 
Na mijn eerste melding uit 2016 heb ik de automaat (525i uit '92) laten flushen en heeft deze tot voor kort probleemloos gefunctioneerd. De km-stand is inmiddels opgelopen tot 203k. Helaas doemt het oude probleem af en toe toch weer op: bij wegrijden schakelt de automaat soms niet op. Schakelaar (sport/economy/winter) heeft dan geen enkel effect en ik krijg geen melding in het dashboard. Daarnaast komt het ook voor dat de automaat het prima doet bij wegrijden maar eenmaal op de snelweg aangekomen niet doorschakelt naar de 5e versnelling en daardoor hoog in de toeren blijft hangen. Heeft er iemand een idee van de oorzaak en een oplossing?