E34Forum.nl

 #15243  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Een Audi doet het niet in ieder geval, die schakelt meteen, koud of niet. Rare BMW filosofie, erg irritant.

Mijn 525d doet het ook niet hoor het lijkt me ook raar dat die dingen dat ook gedaan hebben toen ze nieuw waren. Ik denk meer dat velen met een rotte bak rondrijden......
 #15244  door MV525i
 
Bart Jansema schreef:
Theo schreef:Een Audi doet het niet in ieder geval, die schakelt meteen, koud of niet. Rare BMW filosofie, erg irritant.

Mijn 525d doet het ook niet hoor het lijkt me ook raar dat die dingen dat ook gedaan hebben toen ze nieuw waren. Ik denk meer dat velen met een rotte bak rondrijden......
@beiden: Keyword is emissie eisen. Als het op papier maar klopt... Zie het recente VW schandaal. Erg hoor, 0,01% meer uitstoot aan plantenvoedsel....

En ja, ik ben in de jaren 80 begonnen aan een studie milieukunde. En na 1½ jaar er vol walging mee gestopt. Erger dan Jehova's, qua gelijk willen hebben.
En wat doe je dan als autofabrikant?

Juist: cijfers kloppend maken.
 #15257  door speedy78
 
Bij mijn 535 met 4 bak (4HP22) maakt het niet veel uit of `ie warm of koud is. Schakelt vrijwel op dezelfde punten. Alleen als `ie echt koud is, wordt er pas naar de vierde versnelling geschakeld bij ca. 91 km/h (warm ca. 85 km/h)

@Robert, Heb je een 4- of een vijf bak (Bij de 5 bak zitten diverse kleine kunststof kogeltjes die bovengemiddeld hard slijten), en wanneer is je bak het laatst geserviced?
 #15261  door Theo
 
E34 525i
E34 530i V8
E34 540i
E39 535i

Bovenstaande auto's heb ik allemaal gereden met automaat en ze hadden het allemaal.

Het gaat inderdaad echt door merg en been om bij temperaturen onder nul en dus een ijskoude motor, de toerenteller richting de 3000 toeren te zien gaan terwijl je stapvoets de straat uit rijdt. SCHAKELEN verdomme, ik hoor het me zo roepen :evil:
 #15263  door Lohran
 
Theo schreef:E34 525i
E34 530i V8
E34 540i
E39 535i

Bovenstaande auto's heb ik allemaal gereden met automaat en ze hadden het allemaal.

Het gaat inderdaad echt door merg en been om bij temperaturen onder nul en dus een ijskoude motor, de toerenteller richting de 3000 toeren te zien gaan terwijl je stapvoets de straat uit rijdt. SCHAKELEN verdomme, ik hoor het me zo roepen :evil:
Haha inderdaad! Had het altijd na het werk want dan draai ik meteen een rechte weg op en ik rustig rijden. Schakelt 'ie maar niet! Zolang er niemand achter me zit blijf ik gewoon traag rijden :D
 #15271  door Jgpeggeman
 
Theo schreef:
Het gaat inderdaad echt door merg en been om bij temperaturen onder nul en dus een ijskoude motor, de toerenteller richting de 3000 toeren te zien gaan terwijl je stapvoets de straat uit rijdt. SCHAKELEN verdomme, ik hoor het me zo roepen :evil:
erg herkenbaar! Meestal los ik het op een andere manier op, door de auto vast van te voren te starten (scheelt weer krabben)..

En ja, dat is niet me meest nette en frisse manier, maar je hebt het gezeur met die hangende automaat niet, en je hoeft niet te krabben
 #16111  door DDT525
 
Theo schreef:E34 525i
E34 530i V8
E34 540i
E39 535i

Bovenstaande auto's heb ik allemaal gereden met automaat en ze hadden het allemaal.

Het gaat inderdaad echt door merg en been om bij temperaturen onder nul en dus een ijskoude motor, de toerenteller richting de 3000 toeren te zien gaan terwijl je stapvoets de straat uit rijdt. SCHAKELEN verdomme, ik hoor het me zo roepen :evil:

Haha :lol:
 #16146  door epmans
 
mijn 540 had het ook, mijn 530 heeft het ook. vreselijk, vooral omdat ik die bemoeizucht allemaal al niet wil, schakelen rulez.