E34Forum.nl

 #21323  door ivo
 
het is de A5S 560Z
https://www.bmwtechinfo.com/repair/main/741en/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb even iemand gevraagd en die zei het volgende:

De bak moet je eerst vullen totdat er olie uitkomt, daarna start je de motor en dan bijvullen tot het er opnieuw uitkomt. Het moet dus met een lopende motor gepeild worden.
Dan draai je de dop erop en met je voet stevig op de rem de bak door al zijn versnellingen heen laten lopen. Zet de motor NIET af, draai de vuldop nogmaals los en vul zonodig nog wat bij.
90% van de gevallen is het gieren dan wel over zien we bij ons in de werkplaats.
 #21324  door Alex Kroeze
 
Ik heb ondertussen even met ZF Dortmund gebeld.Die dacht dat als er geen zichtbare olielekkage was het dat hoofdwaarschijnlijk niet zou zijn.Maar zaterdag gaan we het zien........

Alex
 #21325  door ivo
 
Laat het ons weten of je iets ziet.
Ik heb niet in die mate kennis van de automaten, maar kan de oliepomp in de bak (die zit direct achter de koppelomvormer en kan je eruit schroeven) niet tot die problemen leiden? Maar dan moet wel de bak eraf eerst...
 #21326  door Frank87
 
Kan de pomp niet zijn als de klacht in de N er niet is. Pomp draait in P en N ook al volledig mee.

ALS het in de bak zit, denk ik aan het lager van de uitgaande as. Echter, zou het me niks verbazen als het helemaal niet in de bak zit. Alle geluiden uit de bak moeten in P en N reproduceerbaar zijn. Anders blijft alleen de uitgaande as van de bak over.

Ik zit meer aan wiellagers, tussenas en differentieel te denken omdat het in de N niet voorkomt.
 #21327  door Alex Kroeze
 
Het is er ook als je stil staat dan zouden wiellagers differentieel al af moeten vallen?

Bij ZF wilden ze de auto graag zien maar daar even heen rijden zonder zeker te weten dat het in de bak zit en met dat geluid durf ik dat niet aan.Hij vroeg wel of het er koud ook is en dat kan ik niet zeggen.Ik heb Shell ATF olie nodig tenminste uit voorzorg wil ik dat alvast maar meenemen.Iemand een idee waar je dat kan krijgen?

Niet dat er straks toch iets te weinig in zit en dat de oorzaak is.

Alex
 #21328  door Alex Kroeze
 
Net weer een rondje gereden.Koud doet ie het niet maar naar een kwartiertje rijden begint het dan toch.Ik heb er 2 filmpjes van gemaakt.Die zal ik even op You Tube zetten en dan de links hier zodat jullie het ook kunnen horen.Volgens mij komt het duidelijk onder de auto vandaan.

Uitgelezen heb ik hem ook maar met Carsoft.Ik heb helaas geen kabel om het met INPA te doen.........

Alex
Versnellingsbak.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21337  door Alex Kroeze
 
Niemand die een idee heeft?

Heeft er dan iemand een adres waar je Shell ATF LA 26 olir kan kopen per liter?Schijnt dat er niks anders in mag en het is via de normale kanalen niet te krijgen.

Alex
 #21340  door epmans
 
Wat een vreselijk geluid! Kan er niks over zeggen, heb dat nog nooit gehoord.

succes ermee.