E34Forum.nl

 #21662  door Alex Kroeze
 
Ik kan dat label niet vinden of ik heb echt een ander brilleke nodig ;)

Zit het normaal gezien op de achterkant?

Alex
 #21663  door epmans
 
Aan de achterkant dus de kant waar geen as wordt verbonden, maar ik heb zelf denk ik nog nooit een 210 in handen gehad dus kleine disclaimer.
 #21664  door Cees
 
net wat Theo zegt
2.93 diff
dat label is een blike plaatje wat bij een bout van de achterdeksel zit geklemt
deze kan weg zijn want anders had je hem echt wel gezien / gevonden
 #21667  door Theo
 
Eigenlijk ook wel weer grappig zo, dit 'streepjes-topic' ;)

Je zet twee streepjes op de zijflens zodat je ze precies weer tegenover elkaar kan laten eindigen. Maar vervolgens ga je ze niet tegenover elkaar laten eindigen en er een rebus van maken waar zelfs Einstein over na moet denken.
 #21676  door Alex Kroeze
 
Tja hoe raadselachtiger hoe leuker......

Maar goed.Het is hetzelfde diff als er onder zit dus als het zaterdag lukt zal ik er niks van merken.Behalve dat deze als het goed is geen sper heeft.Nu hoef ik er ook geen circuit mee op dus ook daar ga ik dan weinig van merken?

Alex
 #21679  door I///M-fan
 
Hoi Alex,

Ik ben vandaag ook met mijn differentieel bezig geweest.
De nummers die er bij jou op staan zijn bij mij nog deels zichtbaar en zoals hierboven al bevestigd zal het passen. Bij mij hebben ze destijds het diff volledig gedemonteerd om de keerringen te vervangen en deze zijn toen via de ETK besteld op chassisnummer.

En wat is dat zoals Theo al opmerkte nog een juweel van een diff, ziet er gewéldig uit als ik die met die van mij vergelijk! Jammer dat nét het plaatje ontbreekt.
En wat zijn het joekels he? Net kleine motorblokken... :lol:

Maar nu zit ik ook met een paar vragen:

Jij zegt dat het huidige diff een sper is en de nieuwe niet.
Heb je dat getest op de "Theo wijze" door met de zij flenzen te draaien?
Ik heb dat bij mij gedaan en beide flenzen draaien de zelfde kant op.
Theo (of wie raad weet), kan het ook te maken hebben met de optie ASC+T en dat het géén sper is?
Heb jij dat ook Alex? ASC+T?

Ik ben namelijk met de monteurs aan het twijfelen of ik wel een juiste combinatie van diff en koeling heb aangezien het op twee plaatsen vreemd uitziet. Net alsof het deksel niet past.
 #21681  door Theo
 
Als je aan de linker of rechter flens draait en de andere gaat dezelfde kant op dan is het een sper.

Dan win je als het ware even de hoofdprijs.
 #21682  door I///M-fan
 
Bedankt Theo, ik kon wel een prijsje gebruiken momenteel want ik geef nogal wat uit aan de dikke tante de laatste weken.

Dan is het in míjn geval óf een van de vorige 10 eigenaren hebben er ooit een ander diff onder gehangen óf het is gewoon een gevolg van de optie tractie controle.
Ik plaats tzt nog het een en ander in mijn project draadje.

Ik wens Alex veel succes met dat prachtige diff en dat het lekker loopt en weer in orde is na de klus.
 #21737  door Alex Kroeze
 
Nou zo prachtig ging het toch allemaal niet.....

Waarom ze toch inbus bouten uitgevonden hebben is mij nog steeds een raadsel maar die wilden dus domweg niet los of je draait ze gewoon rond.Dus maar besloten om de keerring in het oude Diff te vervangen.Het gaat tenslotte om de lekkage op te lossen.Maar omdat de uitgaande assen naar de wielen noch vast zitten is dat toch wel even wurgen.

Op zijn laatst het subframe los gemaakt en het diff laten kantelen om zo bij de keerring te kunnen.Zal wel niet zo zijn als het hoort maar ik kan zonder lekkage rijden.De opstaande rand die voor de afdichting moet zorgen aan de binnenkant van de keerring was bij mij verdwenen.Dat is dus de oorzaak.

Buiten die keerring om zit er nog een pakking bij de aansluiting naar de cardan.Als je er aan begint die dan ook bestellen.Bij mij ging die kapot met demonteren.Dat andere diff ligt nu weer in de schuur ;) Daar laat ik het dan maar even.Moet er echt nog een keer gewisseld worden dan heb ik die nog.

Alex
 #21742  door Theo
 
Om die inbussen los te maken moet je goed gereedschap hebben, een ratel met twee lange verlengstukken en een goeie inbusdop of stift. En voor je er kracht op gaat zetten moet je de dop er met een hamer helemaal intikken.

Want daar gaat het fout, doordat er wat vuil in de kop zit gaat de inbusdop er niet helemaal in en draai je de kop rond van binnen. Die bouten zijn kwetsbaar inderdaad.