E34Forum.nl

 #21961  door Theo
 
Een 3.91 is wel een veel gezochte overbrenging voor op het circuit en hou er rekening mee dat je geen 525i diff kwijt kan vanwege een totaal andere ophanging.

Je zou een diff van een E28 520i op moeten zoeken, die past na omwisselen van het achterdeksel één op één onder jouw auto en is 3.91.
 #21962  door epmans
 
Of vervang ook de achterbrug, heb 'toevallig' nog een liggen, maar daar zitten al nieuwe rubbers in.

@theo wat gebeurt er met de accellereren als hij zon ander diff ophangt?
 #21964  door epmans
 
nee hoor. beetje lastige maat om te vervoeren, dat dan weer wel. in een sedan met vaste achterbank past het niet dus moet of op dak of op aanhanger. Je weet t: touring rules!
100euros de nieuwe rubbers zitten dr in. Heeft al gemonteerd gezeten maar is niet mee gereden.
 #21965  door Theo
 
epmans schreef:Of vervang ook de achterbrug, heb 'toevallig' nog een liggen, maar daar zitten al nieuwe rubbers in.

@theo wat gebeurt er met de accellereren als hij zon ander diff ophangt?
Als je de achteras ook vervangt zit je vast aan diff's van een 525i 530i of 535i, in dat type diff wordt de zoektocht naar een 3,91 een stuk lastiger. De 520i achteras is in dit geval juist handig omdat de meeste diff's van een E23, E28 en E30 dan ook passen. Dus voor het gewenste probeersel met een korter diff zou ik zeker niet gaan rommelen aan de achteras.

En wat er gebeurt? De eindoverbrenging wordt korter en dat betekent dus 5 kortere versnellingen die sneller op elkaar aansluiten. Onder de streep krijg je dan een auto die gevoelsmatig feller / sneller accelereert maar uiteraard wel wat meer toeren maakt in de hoogste versnelling.

Hoeveel toeren draai je nu bij 120 Coach?
 #22000  door Coach
 
Coach schreef:
Theo schreef:Hoeveel toeren draai je nu bij 120 Coach?
Vergeet elke keer te kijken.
Gekeken en - rekening houdende met de afwijking in de tellerbak - ergens tussen de 2500 en 3000 toeren.
 #22001  door Theo
 
Dan zit je voor een E34 525i automaat al hoger in toeren dan gebruikelijk. Ik vraag me af of je er wel gelukkig van wordt als dat richting de 3500 wordt bij 120.

De meeste oude zespitters die ik gehad heb zaten tegen de 3000 toeren bij 120, voor mij een beetje de bovengrens.
 #22002  door Coach
 
Ah, dus dan zou ik eigenlijk een langer diff moeten hebben om juist wat minder toeren te maken. Toch?