E34Forum.nl

 #7740  door Theo
 
dannytouringE34 schreef:Hebben alle M50 motoren een ' twin-mass' of zijn er ook ' single' koppelingen? Groeten, Danny
Bij mijn 525i zit er een koppeling en vliegwiel op van een 520i en dat is een normaal vliegwiel.

Afbeelding

Afbeelding
 #7741  door martijn76
 
Dimitri schreef:Afbeelding
Mooi dat het gelukt is.
Je hebt toch wel een nieuw druklager gemonteerd?!
 #7742  door Dimitri
 
martijn76 schreef:
Dimitri schreef:Afbeelding
Mooi dat het gelukt is.
Je hebt toch wel een nieuw druklager gemonteerd?!
Ja, complete set. Druklager, plaat en huis.
 #7791  door xatox
 
Theo schreef:
dannytouringE34 schreef:Hebben alle M50 motoren een ' twin-mass' of zijn er ook ' single' koppelingen? Groeten, Danny
Bij mijn 525i zit er een koppeling en vliegwiel op van een 520i en dat is een normaal vliegwiel.

Afbeelding

Afbeelding
Bedoel je die van een M20 motor?
Dat zijn idd enkel masse vliegwielen.
Kan je op een M50 bouwen maar dan moet je wel meer doen als dat simpelweg overzetten.
Startmotor ombouwen, 4-6mm van achterkant vliegwiel afdraaien, ...
Leuke mod met als enigste nadeel dat de timing tool niet meer werkt.

Wat is je ervaring er mee (ben het zelf ook aan het overwegen)?
Geen last van rare geluiden bij vertrekken, valt het toerental niet te fel terug bij op schakelen?
 #7794  door Theo
 
xatox schreef:
Bedoel je die van een M20 motor?
Nee, van een 520i met M50 motor, met M20 vliegwielen op een M50 heb ik geen ervaring.

M50 520i heeft dus enkelmassavliegwiel (maar in ETK wordt gesproken over wel of geen airco, het kan dus zijn dat er een dubbelmassavliegwiel wordt gemonteerd als er airco op de auto zit)
 #7812  door xatox
 
Dat is leuke info Theo :D dat wist ik dus niet.
Moet het nu juist lukken dat ik hier een sloper M50b20 E34 zonder airco op de oprit heb staan. :mrgreen:
 #20232  door Rodermond13
 
Heb dus een 525i uit 1994 met airco gaat dat valeo setje dan wel vanwege de airco. Die ombouw set bedoel ik dan he