E34Forum.nl

 #28091  door JACKAL
 
mede-enthousiastelingen,

Ik wil de achterkant van mijn auto verbeteren en heb de volgende vervanging in gedachten;
2 x schokbreker sachs 290275
2 x veer sachs 996360
2 x aanslagrubber sachs 900050
2 x veerpoot sachs 802381

2 vragen daarover;
heeft iemand ervaring met sachs onder een e34 525 '92met normaal onderstel?
vergeet ik onderdelen mbt de schokbrekers en veren of ben ik zo compleet?

bij voorbaat dank voor je reactie,

Jan
 #28098  door johan525
 
Ik heb niet al te lang geleden hetzelfde gedaan. Alleen kreeg ik als veer de Sachs 996 361 uit de onderdelen computer. Hiermee kwam de auto meteen een stuk hoger te staan. Ik zie net dat die jij geslecteerd hebt 6mm lager uitkomen en dus waarschijnlijk ook de juiste zijn voor een normaal onderstel. En bedankt goedkope onderdelen site :evil:

Je mist nog de rubber veerschotel onder. Boven zit die mogelijk al bij het toplager. (Zie nr. 3 en 15 op de link hieronder)

Als je de oude veerpoten niet los wil halen heb je nog 2 "ringen" nodig. Dit zijn 2 en 9 op volgende diagram:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... ing_strut/
 #28100  door JACKAL
 
@johan525,
Bedankt voor je reactie! zeker waardevol, mn de bijgevoegde tekening. Ik zal onderdelen moeten overzetten omdat ik bijpassende simpelweg niet op de onderdelensite (autodoc) kan vinden. Wel van een ander merk (febest), de vraag is of die onderling uitwisselbaar zijn.
 #28130  door JACKAL
 
Schokbrekers vervangen. Onderdelen pasten prima. Oude schokbrekers waren makkelijk met handkracht in te duwen, dus vervangen was nodig. Duidelijke verbetering in rechtuit rijden, bochtenwerk, windgevoeligheid en remgedrag.
Volgende project diende zich ook direct aan; remschijven en blokken.
Dan ook maar direct goed; rondom in de Brembo, inclusief de slangen.