E34Forum.nl

 #11431  door danny-ex-touringE34
 
Toen ik m'n Touring 9 jaar gelden kocht, heb ik die randen direct ingespoten met bruine tectyl. Auto was toen in de pubertijd,14jr, en de linker deurstrip moest direct vervangen worden. Maar denk dat het heeft geholpen. Heb daar nauwelijks roestschade. Moet de strips zo langzamerhand wel gaan vervangen; zijn niet meer 'de besten' . Groeten, Danny
 #11435  door Machiel
 
Wilde net mijn olie gaan verversen. Bij het opkrikken bij de kriksteun linksachter (tbv plaatsen assteunen) heel eng gekraak. Ik vrees dat die een stuk krokanter is als dat die op het eerste oog leek. Flink balen. En dit was nog wel de goede kant. Dat gaatje op de foto (zie begin topic) zit aan de rechterkant.

Iets meer naar het midden van de dorpel kon ik hem wel goed opkrikken. Maar ik ben er toch maar weinig gerust op.
 #11437  door epmans
 
je kunt m ook beter op een andere plaats optillen dan op de dorpel / kriksteun. als je langs de kant van de weg met pech staat heb je waarschijnlijk geen keus, maar als je thuis een garagekrik hebt zijn er wel betere plaatsen. Ik zal eens kijken of ik daar toevallig mooie foto's van heb, maar misschien heeft een andere forummer dat wel.

Aan de achterkant pak ik m op de grote moer, plaatje van de bevestiging achteras. Aan de voorkant pak ik m onder een langsbalk circa 35cm vanaf de dorpel. Maar als je een flinke garagekrik hebt, kun je m aan de achterkant pakken en komt zowel achter- als voorwiel omhoog.
 #11448  door ivo
 
Frank87 schreef:Ik denk dat ivo van dit forum wel wat connecties heeft als het om spuiten en bewerken gaat.
Yep, je meld je maar.
Waar kom je vandaan?
Machiel schreef:Dat herken ik wel. Dit bleek bij mijn Benz onder een ogenschijnlijk klein bobbeltje in de lak te zitten
Dat valt nog wel mee voor een 126 type..... heb ze al veel erger gezien terwijl die op het oog echt supernetjes was :roll:
@Alex, deze oudere benzen zijn qua plaatwerk nog prima. Voorbeelden die jij aanhaalt is vanaf 97 ongeveer begonnen tot circa 2002. Als je er 1 te pakken hebt die slecht is dan kun je alle losse plaatdelen vervangen...
epmans schreef:je kunt m ook beter op een andere plaats optillen dan op de dorpel / kriksteun. als je langs de kant van de weg met pech staat heb je waarschijnlijk geen keus, maar als je thuis een garagekrik hebt zijn er wel betere plaatsen. Ik zal eens kijken of ik daar toevallig mooie foto's van heb, maar misschien heeft een andere forummer dat wel.

Aan de achterkant pak ik m op de grote moer, plaatje van de bevestiging achteras. Aan de voorkant pak ik m onder een langsbalk circa 35cm vanaf de dorpel. Maar als je een flinke garagekrik hebt, kun je m aan de achterkant pakken en komt zowel achter- als voorwiel omhoog.
Met een garagekrik die voldoende hoogte geeft is dat idd de makkelijkste manier, doe ik ook vaak als ik geen brug ter beschikking heb.
Wel opletten en er niet zomaar onder gaan liggen!

Dwarsbalk voorkant of onder differentieel bijvoorbeeld kan je 'm ook opkrikken en wordt ook aangegeven door BMW zelf.
 #11451  door Machiel
 
Ik kom uit de buurt van Gouda. Ik zal je (Ivo) een pb sturen. Dit probleem staat inderdaad wel bovenaan mijn prioriteitenlijstje, helemaal na vanochtend.

Ik heb een garagekrik, maar die is net te hoog om onder de voorbumper te schuiven. De dwarsbalk voor kon ik pas bereiken nadat ik aan een kant een assteun had geplaatst. Dan klinkt de langsbalk beter, maar als behoorlijke leek weet ik niet welke dat is. Zal eens googlen, tenzij jullie een goede foto paraat hebben. Dat truukje van voor- en achterwiel tegelijk, bedoel je (epmans) daarmee ook omhoog krikken op de langsbalk, maar dan wat meer naar achteren? Ik denk dat mijn krik dat qua hoogte wel zou redden.

En de assteunen, hebben jullie daar ook nog tips voor? Ik heb die eerder vandaag recht onder de kriksteunen geplaatst. Dat ging gelukkig wel goed; het gekraak vanochtend gebeurde iets achter de kriksteun linksachter. Maar als er betere plekken zijn, dan hoor ik dat graag.

Onder het differentieel durfde ik het niet aan, maar als BMW het zelf aangeeft zal het wel ok zijn.
 #11575  door Machiel
 
Ik heb een foto gevonden, maar ik vraag me zeer af of dit wel een E34 is. Desalniettemin, die aangewezen plek vooraan tussen uitlaat en kriksteun, is dat de langsbalk? Ik zit me nog steeds af te vragen hoe ik het beste mijn auto op assteunen kan zetten mbv een goede garagekrik.
Afbeelding
 #11576  door Theo
 
Machiel schreef:Ik heb een foto gevonden, maar ik vraag me zeer af of dit wel een E34 is.
Das een E30
 #11577  door Bo652
 
Inderdaad een E30, maar volgens mij kloppen de punten voor de krik wel aardig. ;)