E34Forum.nl

 #11371  door Machiel
 
Dat herken ik wel. Dit bleek bij mijn Benz onder een ogenschijnlijk klein bobbeltje in de lak te zitten:

Afbeelding
 #11381  door Alex Kroeze
 
Machiel.

Dit is de reden dat ik geen Mercedes zou kopen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ergens is daar in bepaalde bouwjaren iets fout gegaan en die dingen roesten zo maar midden op een paneel.Het komt dan wel van binnen uit en dan is jouw kleine roestplek al zover gevorderd dat je dat als resultaat hebt.

Toont wel dat je het gewoon goed in de gaten moet houden en als je iets ziet daar niet te lang mee moet wachten.

Alex
 #11389  door Machiel
 
Dit type auto werd inderdaad nog niet gegalvaniseerd. Audi deed dat toen wel al, dacht ik. Vanaf wanneer is BMW dat gaan doen? En klopt het dat onze E34s niet helemaal verzonken zijn? Ik meen dat eens ergens gelezen te hebben.
 #11394  door Alex Kroeze
 
Durf ik ook niet te zeggen.Ik heb ook een 89er gehad en die roeste niet zo als de 92er.Ik heb wel eens gehoord dat BMW de lak en lakprocedure heeft aangepast en dat het daarna slechter is geworden.

Moet er wel bij zeggen dat die geen schuifdak had.........

Alex
 #11407  door Icebrain
 
Alex Kroeze schreef:Durf ik ook niet te zeggen.Ik heb ook een 89er gehad en die roeste niet zo als de 92er.Ik heb wel eens gehoord dat BMW de lak en lakprocedure heeft aangepast en dat het daarna slechter is geworden.

Moet er wel bij zeggen dat die geen schuifdak had.........

Alex

Ik heb een '95 er met schuifdak en geen roest.......................... :mrgreen:
 #11424  door Icebrain
 
Alex Kroeze schreef:Dan heb je of geluk of het komt nog of je hebt het nog niet ontdekt :mrgreen:

Alex


Kijk even in het topic jaarlijkse dorpelcheck van Vincent daar staan foto's van mijn dorpels in Alex........... :mrgreen:
 #11426  door Frank87
 
Dat galvaniseren of verzinken is ook niet alles.

Wat bij de E34 heel goed zit, is de beschermlaag op de bodem. Als je die compleet ontvet en dan daar nog zelf wat op zet, zit je al helemaal goed.

Eigenlijk moet je eenmalig je dorpels goed laten doen en het afwatersysteem van je deuren aanpassen. Dan kan je E34 zo goed als alles aan. Bij het doen van die dorpels moet je ook zelf wat engineeren en goede afwatergaten maken. Er komt vanzelf vocht, zo werkt het. Als er gaten in zitten kan er lucht bij en kan water ook weglopen.

Voor die deuren ben ik nu aan het kijken hoe je de onderzijde moet aanpassen zodat het water nooit in de zwarte deurlijst blijft staan. Hierdoor ontstaat bij alle E34 roest. Als je die afwaterconstructie aanpast, heb je dat ook verholpen.
 #11429  door Alex Kroeze
 
Frank.

Die kunstof lijst onder de deuren is ook een probleem.Daar blijft vocht in achter en dan gaan je deuren vanzelf roesten.Ik heb wel eens gedacht om een strook sterke plakband onder de deuren door te plakken en dan aan de voor en achterkant dicht te plakken en dan die lijst er op.Ziet van de buitenkant dan niemand iets vanHet vocht kan dan niet bij het plaatwerk komen.

De deur zelf aanpassen vereist ook weer opnieuw spuiten.Dat zou voor de meesten al een reden zijn om het niet te proberen?

Alex