E34Forum.nl

 #1146  door Bart Jansema
 
Eerlijk mijn mening? Ik zou er helemaal afstand van doen. Dat ding heeft een half miljoen gedraaid..... hoe wil je daar een show/ zomer auto van maken. Straks de carrosserie netjes en dan blok die in poeier loopt. Dan Kan je beter een complete vervanger kopen met aantoonbaar weinig km. In mijn ogen is deze gewoon schoon op......
 #1147  door Frank87
 
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om motorblokken. De komende jaren gaan veel oude BMW's gesloopt worden. Er komen nog V8 blokken genoeg om te reviseren of kant en klaar in te lepelen.
 #1155  door Cees
 
je zegt zelf al dat de e38 lonkt
dus lekker opzoek gaan naar een mooie / goeie e38 740
en afscheid nemen van de 540
 #1157  door Frank87
 
De E38 is wel een hele andere auto. Sowieso qua onderdelen maar ook qua rij-eigenschappen.

Als je een E34 echt een fijne auto vindt, weet ik niet of je zomaar een E38 gaat waarderen. Wel qua comfort want dat is beter maar een goede 540i met goed onderstel is een echt scheurijzer.
 #1225  door danny-ex-touringE34
 
Hi allen.
Bij mijn auto hetzelfde probleem. Een 525i Touring, meer dan 500k. Nog steeds een aardig stil en lekker rijdende auto, trekkracht goed. Uiterlijk matig, maar gaaf.
Maar dan komt het: alle leidingen aangetast. Al slechte delen vervangen: stukken remleiding en benzineleiding. Dorpels hier en daar slecht, voorste dwarsbalk op de uiteinden rot. Achterklep roest op de randen, kabelboom breukjes= geen achterruitverwarming meer, centrale ontgrendeling werkt niet meer. Gelukkig nog geen storing in de verlichting, ruitenwisser, sproeier of raamontgrendeling.
Nog wel de APK voor een jaar(na reparatie achterste remleidingen, wat een klere werk).
Ik ben wel gehecht aan de auto, omdat ik er veel mee bezig ben en het model me erg aanspreekt. Ik zie een E39 nog niet als een opvolger.
Ik weet even niet wat ik moet gaan doen(heb nu wel een jaartje de tijd, overigens): toch opknappen(wordt een aardig 'project' , denk ik), een ander E34 of iets 'anders' en dan een E39 of een E46 328i Touring, zoiets. Groeten, Danny
 #1227  door easy rider
 
Als je een hard chassis hebt moet je hem gewoon goed verzorgen dan hou je de zaak heel dus... veel tectyl, jaarlijks inspecteren zeker na de winter waarbij de hufters S'lands wegen weer vol proppen met pekel wat helemaal niet nodig is en bij een E34 met sideskirts deze ook 1 keer per jaar even er af halen en de balken er onder schoon maken en in de tectyl of bodyshuts zetten. Vergeet ook niet de balken en deuren van binnen even vol te spuiten met tectyl.

Maar ja, wat als je chassis niet hard is? dan heb je laswerk of je besluit een andere E34 te kopen maar wat haal je dan weer naar binnen? vaak de ellende van een ander. Dat is dus de rede dat ik mijn TDS gewoon blijf rijden en onderhouden en daarbij heb ik een donor TDS en veel losse delen zodat als er iets stuk gaat ik dat direct kan repareren.

Je blijft toch altijd zitten met een auto die minimaal 18 jaar oud is en daarvan kan je niet verwachten dat alles het eeuwige leven heeft ook al is het 1 van de beste auto's ooit gebouwd.
 #20228  door Alex Kroeze
 
Patricio.

Ik ken een garage waar ze voor weinig de zaak weer op orde maken qua lassen.Ik kom er al een tijdje en die jongens schrikken niet gauw.

http://www.autoservicevanalphen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je weet wat die allemaal al niet aan die van mij gelast hebben dan kan dat van jou niet veel erger zijn.

Alex
 #20231  door Speedy
 
Dank je wel voor de info Alex.