E34Forum.nl

 #2958  door Coach
 
Ik wil m'n buitenspiegel vervangen, maar krijg dat plastic kapje aan de binnenkant van de deur er niet af. Kan iemand mij even vertellen hoe dat gaat zonder 't te slopen?
 #2959  door epmans
 
ik meen dat je dan eerst je deurpaneel moet verwijderen. Dat moet je toch omdat je anders de stekker van de spiegel niet bereikt.

Deurpaneel verwijder je door eerst een aantal schroeven los te halen, waaronder nog een met torx heel diep achter dat 'dopje' in het handvat (passagier) of spiegelschakelaar (bestuurder).
Dan zeer voorzichtig te werk gaan door clips los te trekken. Het mooiste werkt het door een soort vork te gebruiken met lange tanden die je langs de clips doet en dan dmv trekken los maakt ipv te trekken aan het deurpaneel.
Als je alles los hebt, zit t deurpaneel ook nog vast aan de chrome sierlijst. Die kun je er ook afhalen maar ook kun je de deurpaneel daar uit frummelen.

beter kan ik t niet vertellen. Maar ook hier geldt: neem de tijd, wees geduldig. :mrgreen:
 #2960  door Cees
 
weet niet of je de oudere spiegels hebt of de facelift spiegels
maar voor de oudere spiegels hoef je niet de deurkaart te verwijderen
deze stekkers zitten aan de buitenzijde in de spiegel weg gemoffeld

de plastic kapjes binnen kunnen dacht ik zo los getrokken worden
ik weet het niet zeker
heb zelf de luidspreker kapjes daar zitten en zijn geschroefd
dus doe eerst voorzichtig proberen

succes
 #2965  door Coach
 
Lukt niet en ik heb eigenlijk geen zin om het deurpaneel er af te halen. Gezien de leeftijd van de auto is het risico te groot dat de klemmen afbreken en dan heb ik dat weer. Bij mijn touring heb ik destijds ook het oude type spiegels gemonteerd en daarvoor bleven de deurpanelen gewoon zitten. Ik weet alleen nog dat het een bepaalde slag was om de afdekplaatjes er uit te krijgen.
 #2971  door Speedy
 
Was het niet zo dat je aan de binnen kant het omgebogen stuk moet losnemen en dan naar voren moet drukken?
 #2973  door easy rider
 
Deurpaneel hoeft er niet af. Zet even een grote platte schroevendraaier tussen het raamrubber (wel ff raam naar beneden) en het kapje en dan voorzichtig het kapje los drukken.
 #2985  door Coach
 
Crap! Heb ik eindelijk dat kapje en de spiegel er af, zijn het twee totaal verschillende stekkers!
Afbeelding

Op de (vage) foto de witte stekker met dubbele rijen en links daarvan het kleine platte stekkertje van de andere spiegel. Dat past dus niet.
 #2986  door Speedy
 
Waar schijnlijk verschil tussen type 1 en type 2?
 #2987  door Coach
 
Nope; zijn allebei het type 1. Uiterlijk identiek. Misschien verwarmd en onverwarmd?

Deze spiegels zijn het; jammer genoeg stuurt de verkoper ze niet op...
 #2993  door RodericE32
 
Coach schreef:Nope; zijn allebei het type 1. Uiterlijk identiek. Misschien verwarmd en onverwarmd?

Deze spiegels zijn het; jammer genoeg stuurt de verkoper ze niet op...
Dat is een reden.

Kan wel aangepast worden.