E34Forum.nl

 #21242  door Lohran
 
Voor de zomer had ik een tolbadge gekocht voor Frankrijk (bij de ANWB). Handig leek me dat, aangezien we in een vrij drukke periode naar het zuiden gingen. Nou, helaas werkte hij dus niet. Ik heb snel meerdere plekken geprobeerd maar kreeg 'm niet aan de praat. Pas als ik het kastje uit het raam hield werkte het. Niet zo erg in de zomer, maar als het regent of koud is wordt het al minder leuk. Ik neem aan dat het komt door mijn warmte werende voorruit. Tegenwoordig hebben de voorruiten een gespikkeld stukje achter de spiegel waar geen laagje zit, voor GPS en tolbadges. Maar ja, dat was nog niet echt gemeengoed in 1994..

Dus heeft iemand de gouden tip? Ik ga in oktober weer en zou leuk zijn als ik 'm dan niet in de regen uit het raam hoef te houden :mrgreen: Nog daargelaten dat 'ie niet waterdicht is. Misschien in de nieren of daarnaast monteren in een waterdicht iets als het op de voorruit niet kan? Nadeel is wel dat als het niet werkt ik 'm niet zomaar kan pakken. Heb dit weleens gehad met m'n werkbus, overigens niet vaak, meestal gaat het gewoon goed (daar zit 'ie wel gewoon op de voorruit).
IMG_2579.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Lohran op 14 sep 2017, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 #21245  door danny-ex-touringE34
 
Dat is vreemd, ik heb hem op dezelfde plek en vorig jaar geen enkele hapering. Is 4 jaar geleden zelfs een nieuwe voorruit in gekomen, dus is ook niet van invloed gebleken.
tn_tolbadge plek 001.JPG
Veel plezier van gehad= gemak en lekker doorrijden(wel in september). Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21247  door Lohran
 
dannytouringE34 schreef:Dat is vreemd, ik heb hem op dezelfde plek en vorig jaar geen enkele hapering. Is 4 jaar geleden zelfs een nieuwe voorruit in gekomen, dus is ook niet van invloed gebleken.
tn_tolbadge plek 001.JPG
Veel plezier van gehad= gemak en lekker doorrijden(wel in september). Groeten, Danny
Hmm da's wel apart ja! :lol: Maar heb je ook een warmte werende ruit? Dus met een paarse gloed?

Afbeelding
 #21251  door Coach
 
Wij hebben ook zo'n badge gehad tijdens onze rit naar Spanje en achter de voorruit geplakt en dat werkte prima. We konden overal zo doorrijden. Maar dat was in de cabrio en die is misschien minder getint.
 #21253  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Lorhan, heb van verschillende kanten gekeken en krijg nergens die 'paarse vlekken'. Zal dan geen warmtewerend glas zijn.
De code die erop staat is: Pilkington, 43R001900 met daaronder: 1 ' ' . Kun je hieraan zien of het wel of geen warmtewerend glas is?
Groeten, Danny
 #21269  door Lohran
 
Bedankt voor de info! Je ziet niet altijd de paarse gloed hoor, ligt beetje aan het lichtval. Deze foto heb ik gemaakt met een polarisatiefilter, waardoor die gloed meer opvalt.
 #21354  door Lohran
 
Via Facebook deze vraag ook gesteld en er zijn geen plekken vrij van warmtewering. Dus dat is jammer! Misschien dat als je een nieuw ruit er in laat zetten dat die dat wel heeft?