E34Forum.nl

 #21442  door Coach
 
Nou, de monteur is bezig geweest met het dubbele schuifdak van de tds, maar het zit echt muurvast. Hij durft het ook niet te forceren om begrijpelijke redenen.
Het gaat er om dat de waterafvoer aan de bestuurderskant verstopt zit. Als de auto in een bepaalde stand geparkeerd staat (neus iets lager) dan stroomt het water naar binnen bij een fikse regenbui.
Nou zou de waterafvoer vanaf het dak naar beneden lopen en is mijn vraag of het mogelijk is om via de onderkant die afvoer te ontstoppen.
 #21443  door Theo
 
Ik heb wel eens zo'n dubbel dak uit een auto gesloopt en meen me te herinneren dat je de afvoerpijpjes kan zien lopen als de hemelbekleding uit de auto is.
Het schuifdak is in principe gewoon een hele grote cassette die tegen het dak zit geschroefd, met op alle vier de hoeken een afwateringspijp.

Ik zou eens proberen om de zonnekleppen en de voorste handgerepen te verwijderen, voor zover ik me herinner kun je dan het voorste stuk hemelbekleding wegnemen en kijken hoe het zit.
 #21444  door ivo
 
Klopt, als de hemel eruit is dan zie je de afvoer. Verwijder ook de A stijl bekleding.
Probleem is meer dat het plastic/kunststof is, dat hard is en stug. Breekt al als je er naar kijkt is mijn ervaring. Daarbij zit de afvoerpijp met een klem op de cassette gekrompen, bij alle slopers die ik had staan brak het geheel daarop... ik zou me er persoonlijk niet zo snel aan wagen, misschien met voorzichtig iets verhitten zodat het zacht(er) wordt?
 #21448  door Coach
 
Bedankt voor de goede tips. Ik ga er zelf in ieder geval niet aan beginnen en de plaatselijke monteurs hier ook niet. Kost niet alleen uren werk, maar het risico is ook groot. Dus als iemand de klus aandurft: neem vooral contact op met de nieuwe eigenaar!