E34Forum.nl

 #23447  door Ruck
 
Ik heb vorig jaar de achterdemper van de klep vervangen (niet van de raam)

Nu valt het me al op dat hij al vrij zwaar ging maar het wordt alleen maar erger en erger.
Hebben jullie hier ook last van? Ervaringen met OEM en aftermarket?
 #23449  door Marthijn
 
Zal te maken hebben met de kou....de olie die erin zit word dik als het koud is.
 #23454  door easy rider
 
Is een echt Touring euvel. In de winter krijg je de klep op je harses als het kouder wordt. Tijd voor een setje nieuwe dempers/uithouders.
 #23457  door Ruck
 
Marthijn schreef:Zal te maken hebben met de kou....de olie die erin zit word dik als het koud is.

Nou het scheelt miss een klein beetje, maar hij altijd al zwaar geweest.
Kan me niet voorstellen dat ze zo in de showroom hebben gestaan :lol:
easy rider schreef:Is een echt Touring euvel. In de winter krijg je de klep op je harses als het kouder wordt. Tijd voor een setje nieuwe dempers/uithouders.
Hij blijft prima staan, maar eer dat hij boven is..
 #23461  door Marthijn
 
Wees blij dat die op de E34 handbediend is.
Ik zie welleens mensen klooien met dat automatische gebeuren...dan sta je mooi voor joker.!
Mijn buurvrouw bijvoorbeeld, die loopt dat ding altijd te vervloeken, en dan zie ik haar weer aan de klep hangen om hem dicht te krijgen.. :mrgreen:
 #23468  door JerunK
 
Zal te maken hebben met de kou....de olie die erin zit word dik als het koud is.
Bij mij idem. Al vrij snel na aanschaf van de auto de klep gasveren vervangen en het was daarna eigenlijk nooit echt naar mijn zin. Bij 25 graden C en hoger ging de klep eindelijk normaal zoevend open en weer dicht. Was het kouder: altijd een handje helpen.
 #23472  door epmans
 
Lohran schreef:Is er geen mogelijkheid om wat sterkere veren te monteren? Mijne gaat ook nogal zwaar.
Maar hij klaagt toch dat t al zwaar gaat?
 #23473  door Lohran
 
epmans schreef:
Lohran schreef:Is er geen mogelijkheid om wat sterkere veren te monteren? Mijne gaat ook nogal zwaar.
Maar hij klaagt toch dat t al zwaar gaat?
Je begrijpt me vast wel epperdeklep! :mrgreen:
 #23476  door epmans
 
Eerlijk gezegd niet. Ik herken het probleem ook niet dat het zwaarder gaat. Misschien heb ik toelichtingen nodig. Sorry.