E34Forum.nl

 #23477  door Lohran
 
epmans schreef:Eerlijk gezegd niet. Ik herken het probleem ook niet dat het zwaarder gaat. Misschien heb ik toelichtingen nodig. Sorry.
De achterklep voelt zwaar aan als je 'm open wilt doen. Als ik dit topic mag geloven helpen nieuwe gasveren daar niet tegen want de klep gaat alsnog zwaar omhoog. Pas bij 25 graden en dat hebben we in NL nou ook niet heel vaak :mrgreen: Zouden sterkere veren (dus met meer druk) daar een oplossing voor zijn? Misschien is de standaard sterkte gewoon wat zwak voor de grote achterklep? :D
 #23478  door Marthijn
 
Ik kan wel een paar offshore veren regelen...
Daar worden stalen luiken van 100kg door 2 stuks als raketten omhog geschoten. :mrgreen:
Denk persoonlijk dat al dat immi troep het niet waarmaakt....gewoon kwalitei kopen en als ze 5 jaar gebruikt zijn is het beste er wel af.
 #23479  door Lohran
 
Marthijn schreef:Ik kan wel een paar offshore veren regelen...
Daar worden stalen luiken van 100kg door 2 stuks als raketten omhog geschoten. :mrgreen:
Denk persoonlijk dat al dat immi troep het niet waarmaakt....gewoon kwalitei kopen en als ze 5 jaar gebruikt zijn is het beste er wel af.
Proberen waard, alleen lijkt het me vrij onhandig om steeds de klep op de parkeerplaats te moeten zoeken :D
 #23480  door Ruck
 
Ik heb idd imitatie spul gekocht en ben van plan nu echte stabilus te monteren. Was benieuwd naar ieders ervaring..

Bij mij gaatie zo zwaar open dat ik hem bijna met handen moet tillen en als hij op hoogte van het dat is (horizontaal gezien) gaat hij vanzelf
 #23481  door danny-ex-touringE34
 
Heb dezelfde ervaring: tot halverwege til ik me een breuk. Hij blijft nog wel open staan, maar ik houd de klep wel in de gaten. Zet er soms thuis een stok onder; geen zin het ding op m'n kop te krijgen. Misschien inderdaad maar eens nieuwe originele veerdempers.
Werken die nou op olie of gas? Groeten, Danny
 #23490  door Theo
 
Ik heb in de loop der jaren voor diverse auto's nieuwe immitatie dempers gekocht, omdat ze zo lekker goedkoop waren.

Eindconcusie: het is eigenlijk altijd ruk. De gasdempers zijn òf te zwaar uitegvoerd waardoor je je kofferklep bijna krom moet duwen om hem dicht te krijgen, òf je klep gaat met temperaturen rond het vriespunt tergend langzaam open, òf je moet de demper op maat zagen om hem te kunnen monteren.

Het is gewoon altijd wat. Een originele gasdemper is schijnbaar een perfect uitgebalanceerd stukje hulpgereedschap wat maar slecht te kopiëren is. De immitatieboeren doen maar wat.