E34Forum.nl

 #28543  door Evert
 
Hoi allemaal,
Een nieuw topic opstarten… dit keer een heel vervelend probleem:
De pixels van mijn instrumentenpaneel waren voor 50% weg.
Dus ik had in de regio een hersteller gevonden, die voor een vrij hoge prijs de hele zaak kon solderen en nakijken op werking. Was 310€ incl. Verzendingskosten.
Dus, ik ging dat pakje ophalen vorige week. Doe ik het open, paneel kapot :evil:
Ik sluit het aan om te testen: werkt niet goed, pixels zijn niet allemaal aanwezig.
Bovendien (maar dat zal niet aan de hersteller liggen) klopt het toerental niet.
Na een week radiostilte heeft de hersteller aangeboden het bedrag te storten.

Dat is heel vriendelijk van hem… maar daarmee heb ik geen goed functionerend instrumentenpaneel.
Foto van mijn paneel:
B430F2CB-38D6-4F13-A4B6-BC601C8C6341.jpeg
Ondertussen heb ik een andere gevonden in België:
https://www.2dehands.be/v/auto-onderdel ... t-etat-top

Zou dat passen?
Mijn auto: 520i m50 automaat 12/1990
Instrumentenpaneel te koop: 525i manueel, bj onbekend maar zeker laatste type van de drie, mijn vorige e34 van 1995 had dit paneel ook.

Ik heb nu al niet meer het originele instrumentenpaneel in de auto zitten helaas(zo gekocht). Het zijn kostelijke zaken, dus ik wil eerst zeker zijn dat het gaat werken voordat ik hem koop.
Als jullie zelf nog alternatieven te koop hebben, of ergens iets te koop weten staan, laat zeker weten!
Bedankt :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28544  door Evert
 
Hoi nog eens.
Ik heb ondertussen nog een aantal andere tellerbakken gevonden. Helaas allemaal voor een manuele e34…
De kleuren van mijn connectoren vind ik ook niet direct terug op die van de donor tellerbakken.
Ik heb geel/ blauw / groen(voor de automaat?)

Kan iemand bevestigen of dat die kleuren zo belangrijk zijn? Of moeten er dan andere connectoren op mijn kabels :?:
 #28546  door Gert
 
Kan je niet helpen, sorry. Er zijn wel mensen die meer verstand hebben van tellerbakken en de bijbehorende chip die je moet wisselen, maar ik niet.

Je kunt ook een (werkende) tellerbak zoeken die op de uwe lijkt en het ding uit elkaar schroeven en de componenten wisselen.
Bij mij heb ik de brandstofmeter al een keer verwisseld, staat ergens in mijn draadje en de pixels heb ik tot leven kunnen wekken, door de klemmetjes aan te drukken.
In mijn bak verdwenen steeds meer karakters van de kilometerstand, hoe kouder het werd namelijk.
 #28547  door johan525
 
De tellerklok in je link heeft een check control display, die gaat niet zomaar werken in de auto waar de klok op de foto uit is gekomen.
 #28550  door danny-ex-touringE34
 
danny-ex-touringE34 schreef: 26 sep 2022, 18:11 Of misschien hier:
www.bmwcarsenparts.nl/c/bmw-onderdelen/ ... eller-unit

Als je je oude teller inerieur unit alsnog laat repareren, dan heeft Stijn een omkasting.
Dat pixelrepair doet ene Jurjen in Noord Holland uitstekend(heeft mijn E39 unit gerepareerd en perfect)
En dit is z'n contactmail: nfo@jdo-electronics.nl
Groeten, Danny
 #28551  door Evert
 
Hoi mensen, bedankt voor de reacties :)
Ik heb Erik gecontacteerd. Wat betreft de pixelreparatie ben ik wat huiverig, ik koop er liever één die nu wel goed werkt. Maar als Danny daar goeie ervaringen mee heeft ga ik die van de link ook eens contacteren.
 #28555  door epmans
 
evert, we hadden al even kontakt.

nog even voor alle duidelijkheid: de juiste cockpit voor een automaat heb ik wel. Maar ze hebben allemaal last van pixelverlies zowel in de kmstand als de aanduiding van de automaat.
Dus als je de huidige bak wilt vervangen kan ik je WEL helpen. Desnoods kom je eens om er een in je auto te plaatsen en gaat dan eerst test rijden voor de werking van de meters. Alleen die pixels dan.... en of urjen okel deze ook repareert dat weet ik niet. heb zelf nooit kontakt met hem gehad.