E34Forum.nl

 #9089  door edgarpiet55
 
Hi folks,

Ik vervoer nu al enige tijd onze tweeling op de achterbank van mijn e34 touring en dat gaat natuurlijk fantastisch. Met name het jongetje stopt steevast met huilen als de toerenteller boven de 5000 komt, gewoon omdat het zo schitterend klinkt.

Echter, een dilemma waar ik al op vele fora over gelezen heb, er komt een derde aan en dat past niet in mijn huidige interieur. Ik heb een zwartleren M5 interieur, wat weliswaar schitterend is, maar het heeft een 2-puntsgordel midden achter. Wat in ieder geval tijdelijk kan is de maxi cosi met de aankomende kleinste op de voorstoel en dan mijn vriendin of ik midden achter (enigszins opgevouwen). Ik vind het alleen niet prettig om continu iemand in een 2-puntsgordel te hebben.

Kortom, heeft iemand ervaring met drie kinderzitjes in een e34? Heeft BMW bijvoorbeeld ooit iets degelijks gemaakt om op een 2-puntsgordel te monteren? Of bestaat er een achterbank met 3 driepunts gordels?

Nou ja, veel vragen, ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
ciao!
edgar
 #9090  door epmans
 
hoi edgar,
de gordels in een touring zijn altijd zo met een heupgordeltje in t midden. Ik heb in een E34 touring nimmer een midden 3 punter gezien althans. Ik zou de oudste is ff opmeten en die uit zo'n stoel halen en gewoon met zn krent op de bank met t heupje (correct vastbinden). Grootste nadeel van de touring is namelijk dat de gordelsloten ook nog in het midden zitten, bij de limo gaan ze van het midden naar de kant van de deur. Die purrekies helpen is dan in een limo een stuk eenvoudiger. Ikzelf heb mezelf destijds verwend met een andere achterbank met geïntegreerde zitverhogers, maar dan was de middelste nog steeds een toestand hoor, maar wij zijn ook maar bij 2 koters gebleven.
 #9092  door edgarpiet55
 
Hmmm, ja, ik was er al bang voor, ik heb het ook nog noot gezien inderdaad. Andere achterbank zou ik geen probleem vinden trouwens, is dat deze die je hebt ingebouwd? http://realoem.com/bmw/enUS/showparts?i ... Id=52_0801" onclick="window.open(this.href);return false;.

Ik zal nog eens googelen of er bedrijven zijn die dat achteraf nog inbouwen.
 #9094  door epmans
 
Ja exact. Ik heb m inmiddels weer doorverkocht (is nog binnen dit forum) omdat mn kinders inmiddels dr uit zijn gegroeid. Ik zal nog wel ff fotos zoeken.
Maar de persoon in t midden heeft nog steeds een rotplek hoor.
 #15225  door edgarpiet55
 
Uiteindelijk heb ik een Romer Eclipse gekocht, want die kan met de heupgordel op de middenstoel. Dan nog een extra spanbandje er omheen om hem te zekeren (maar is niet nodig). Op de linkerachterstoel een Maxi-Cosi Tobi en dan kan op de rechterachterstoel met een beetje vloeken ook nog een maxi cosi formaat baby. Echt handig is het allemaal niet, maar het werkt in ieder geval!