E34Forum.nl

 #15227  door edgarpiet55
 
Hola,

Gek nieuw probleempje bij mijn e34 Touring 1992. Linksboven blaast alleen nog maar warme lucht onafhankelijk van hoe ik de temperatuur/airco instel. Zou dit de kachelklep kunnen zijn? Ik zou zelf verwachten dat hij het dan niet alleen boven, maar in een hele zone warme lucht blaast en dat doet hij nu niet. Als ik de bovenste schuif dicht draai en alleen de onderste 2 open zet, blaast hij gewoon coole lucht. Iemand een idee?
 #17643  door edgarpiet55
 
Het was inderdaad de kachelkraan! Overigens bleek daarna dat de thermostaatknop in het interieur aan de rechterkant ook kapot was, dus nu worden beide kanten aangestuurd door de linkerknop.
 #17645  door Coach
 
Ik heb hetzelfde probleem in mijn E36, maar dan rechts. Schijnt nogal een lastig klusje te zijn, klopt dat?
 #17648  door Theo
 
Bij een E34 is het wisselen van de kachelkraan ingeveer een kwartiertje werk, dat zal bij een E36 niet veel anders zijn denk.

Zit tegen het schutbord onder de motorkap.
 #17666  door Coach
 
Theo schreef:Bij een E34 is het wisselen van de kachelkraan ingeveer een kwartiertje werk, dat zal bij een E36 niet veel anders zijn denk.
Kun je dat effe doen dan bij mijn auto?
 #17670  door Theo
 
Ik heb me voorgenomen om nooit meer aan andermans auto te sleutelen, er zit altijd iets tegen dan.

Maar dit is hem, vervangen is een kwestie van wat pielen, duwen en trekken met slangen, boutjes en klemmen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #17674  door Coach
 
Je hebt groot gelijk. Of je moet er grof voor betaald worden, natuurlijk.
Zal de foto meenemen naar de garage en zo'n kachelkraan gaan zoeken.