E34Forum.nl

 #16326  door Machiel
 
Maanden geleden mijn stuurwiel net verkeerd erop gezet. Vandaag wilde ik hem eindelijk eens recht zetten. Daarbij heb ik een van die T25 schroeven waarmee de airbag vast zit als het ware uitgehold. :oops: Ik krijg nu dus geen grip meer op die schroef, waardoor ik hem dus ook niet los kan draaien. Balen!

Wie heeft er een briljant idee hoe ik die schroef alsnog los krijg? Of een andere manier om mijn airbag of stuur los te krijgen? Liefst zonder de airbag zelf te activeren. :?

De andere schroef kreeg ik overigens wel zonder problemen los.
 #16330  door ivo
 
Het is ook een Torx 27, dus dat zou al iets verklaren waardoor die kapot gedraaid is.

Als die toch rond is dan proberen een sleuf in de torx te slaan met een beitel of schroevendraaier en dan met een platte schroevendraaier eruit draaien.
 #16333  door Machiel
 
Ok, bedankt. Dus eigenlijk geluk gehad dat die ander wel los kwam met een T25. Een grotere kopen (T27 of T30) zal niet meer helpen, zeker?
 #16336  door ivo
 
Ik zou eerst dan even proberen met een T27 als je die hebt. Dan kan je altijd nog verder kijken mocht het niet gaan.
 #16339  door Cees
 
vind het wel knap dat je met de hand een torx rond draait
maar dat daar gelaten
inderdaad ff torx 27 aanschaffen en dan rustig proberen om los tekrijgen
zorg dat de torx schroevendraaier recht voor de schroef zit en goed in de schroef zit
dan moet deze zeker nog wel los gaan
succes
 #16352  door Machiel
 
Gelukt! :P Het blijkt zelfs een T30 te zijn. Daarmee had ik bij allebei de schroeven een hele goede grip. Ik vermoed dat ik gisteren inderdaad eerder mijn T25 bitje wat heb afgesleten dan die airbag-schroef.