E34Forum.nl

 #16782  door Machiel
 
Afgelopen dagen bezig geweest met het opfrissen van mijn leren bekleding. Ik had maanden geleden al zo'n pakketje van colourlock besteld (inclusief leerverf "op maat"), maar nu pas echt tijd ervoor.

Bevredigend klusje, maar toch ook best wat werk. Achteraf gezien had ik de achterbank beter schoon moeten maken. Des te schoner, des te minder je het verschil ziet als je de verf gebruikt ten opzichte van de vuile onderlaag. En des te minder verf je dus hoeft te gebruiken. Hieronder een foto van de voorstoel waar je goed het verschil ziet tussen lafjes schoonmaken met een doekje en echt boenen met de bijgeleverde borstel.
image.jpeg
De slijtageplek die je helemaal onderaan de foto ziet kun je overigens aardig goed bijwerken met die verf.

En een andere tip is om "deppend" met het sponsje te verven. Dat geeft het mooiste resultaat; wrijven met dat sponsje lukte bij mij niet zo mooi.

Hieronder nog wat foto's van het eindresultaat.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #16786  door Coach
 
Dat is een mooie klus; ik zit er al jaren tegen aan te hikken omdat het ook zo'n grote klus is. Maar voor mijn cabrio zou dat wel de ultieme opfrisbeurt zijn.
 #16788  door Machiel
 
Twee en een halve dag was ik kwijt, maar wel op het gemakkie.
 #16791  door Ruck
 
Machiel schreef:Twee en een halve dag was ik kwijt, maar wel op het gemakkie.

Je hebt niet geplamuurd toch? (leerplamuur) Alleen een opfris set gebruikt.
Ik moet namelijk met plamuur aan de gang.
Dat wordt dus een week "vakantie" nemen :roll: :D
 #16793  door Machiel
 
Een wat grotere diepe kras in de achterbank en een paar kleine scheurtjes heb ik geplamuurd. Dat waren echter niet van die grote beschadigingen als op die filmpjes van colourlock zelf.
 #16798  door Bart Jansema
 
Mooi interieur geworden zo!
 #16801  door ivo
 
Dat is echt netjes geworden zeg! 8-)
 #16807  door easy rider
 
Gaaf zeg.
 #16815  door Machiel
 
Bedankt. Kon het niet nalaten om hem van buiten ook nog even te verwennen vanavond. Maar waxen geeft niet meer zo'n mooi resultaat. Zal een keer met klei aan de slag moeten, vrees ik. Of MemphisBMW eens vragen hoe groot zijn werkgebied is. :D