E34Forum.nl

 #18598  door Speedy
 
Ik heb spullen besteld. Binnenkort ga ik de e38 hemel opnieuw bekleden
 #18950  door Machiel
 
@ Speedy: welke spullen bedoel je precies en waar heb je die besteld?

@ Vincent: ben je al aan die klus begonnen inmiddels?

Mijn hemel is ook niet in al te beste staat. Maar de stof lijkt niet gescheurd of zo, het hangt alleen los. Is de oorspronkelijke stof gewoon opnieuw te gebruiken?
 #18951  door Vincent
 
Nee, staat op mijn "lange termijnlijst". Het heeft bij mij ook niet zo'n haast en ben nog aan het kijken hoe het zit met bekleden. Ik overweeg een andere hemel te kopen en die te gaan bekleden. Mocht het niet lukken dan is er geen man overboord.

Ik weet wel dat alcantara geen goedkope stof is, dus ik ben nog aan het kijken naar alternatieven (microvezel-achtige stof) en ik speel met de gedachte om bij wijze van projectje eerst eens een a-, b- of c-stijl te bekleden.
 #18964  door easy rider
 
Machiel schreef:...de stof lijkt niet gescheurd of zo, het hangt alleen los...
Het probleem zit hem in de foamlaag. Die gaat na jaren verpulveren waardoor de bekleding zelf los gaat hangen. Je zal dus die foam helemaal moeten verwijderen en er een nieuw laagje op zetten. Ook moet je een professionele bus spuitlijm hebben die gebruikt wordt door stoffeerders, dus niet dat spul van Bison want dan komt de zaak binnen de kortste keren weer naar beneden.
 #18968  door Machiel
 
Ik heb vandaag contact gehad met een stoffeerder. Ongeveer 300 euro was zijn schatting van de kosten. Het lijkt me best een pittige klus om zelf netjes te doen.
 #19091  door Alex Kroeze
 
Ik zou lekker die 300.- betalen als dat inclusief foam laag er af halen is.Dat is een heidens karwei en je krijgt het toch niet zo mooi als een stoffeerder.Met al die uitsparingen etc etc is het niet eenvoudig.De stijlen kun je makkelijk zelf doen.

Die oude stof die er nu op zit lijkt wel enigzins netjes maar als het er af is kan het zo in de kliko.Daar zit ook nog van die foam zooi aan en als je dat dan niet goed verwijderd krijg je oneffenheden.

Ik ben wel benieuwd naar de resultaten.Ik heb er toendertijd in de 520I een zwarte lederlook op geplakt alleen zou ik dat dus nu niet meer doen.Een zandkleur licht beige oid leek me wel wat.

Alex
 #19235  door Wiebe GT
 
Goedemorgen,

Ik heb mijn hemel opnieuw bekleed. De foamlaag weghalen is inderdaad een rotklus. Bij mij wilde dat het makkelijkst met een plamuurmes. Gewoon schrapen tot je erbij neervalt en daarna met wasbenzine de laatste kleverij weghalen. Ik heb suedine gebruikt (budgetstoffen.nl) ziet er uit als alcantara maar is veel goedkoper. De Motip lijm is mij zeer goed bevallen, Bison was niets waard.

Met het bekleden vooraf rekening houden met de uitstulpingen in de hemel. Daar moet je ter plaatse de stof eerst oprekken omdat mooi te kunnen monteren. Dit had ik niet gedaan en moest uiteindelijk iets inknippen om het mooi gemonteerd te krijgen. Dat ga ik de volgende keer dus anders doen.

Verder gewoon rustig en netjes te werk gaan. Succes!
 #19236  door Machiel
 
Ben wel heel benieuwd hoe het er nu uit ziet. En anderen wellicht ook. Zou je wat foto's willen plaatsen?
 #19246  door Wiebe GT
 
Uiteraard wil ik dat wel. Ben vanmiddag even naar het hok geweest en heb enkele foto's gemaakt. Ook van de missers.... Even met de billen bloot:D
Voorlopig ben ik er tevreden over en heb ervan geleerd. De volgende keer (die komt er zeker want ik wil het niet zo houden) wordt het Top!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is erg belankrijk om de lijm eerst goed te laten aandrogen. Zoals je op enkele foto's kunt zien is de stof wat doorweekt geweest van de lijm en dat komt het resultaat niet ten goede. Een volgende keer teken ik de uitstulpingen eerst af en rek deze dan op de achterkant van een dikke schroevedraaier eerst op.

Laat maar weten wat je ervan vind. :D