E34Forum.nl

 #19691  door P.K.
 
Vanwege het motorprobleem van m'n 518i ben ik laatst naar de dealer geweest om te vragen of zij de auto kunnen uitlezen. Zij vertelden dat het weinig zin heeft om de auto uit te lezen als er geen motorlampje brand. Nu is de vraag, waar in de tellerbak hoort dat lampje te zitten? Als ik 'm op contact zet zie ik geen motorlampje op lichten.

Ik heb helaas geen handleiding bij de auto, anders had ik het daar wellicht in kunnen vinden.

De tellerbak:
Afbeelding

Voor hetzelfde geld hoort het motorlampje wel te branden maar is het lampje zelf stuk.
 #19692  door Coach
 
Ook als het motorlampje niet brandt kun je 'm toch gewoon uitlezen?
 #19693  door P.K.
 
Ja maar volgens de dealer zou dat weinig resultaat geven aangezien de foutwaarden dan binnen de marges liggen. Omdat als ze niet binnen de marges zouden liggen het lampje wel gaat branden. Ook zou de uitleesmogelijkheden van een e34 beperkt zijn ten opzichte van modernere auto's.

Vond het ook maar vaag maar goed, heb geen verstand van uitlezen van auto's. Kan het helaas niet zelf.
 #19695  door Theo
 
Volgens mij heeft een E34 helemaal geen motorlampje, nooit gezien.
 #19696  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Volgens mij heeft een E34 helemaal geen motorlampje, nooit gezien.
Motorlampje? Deze zit toch onder de motorkap in motorkapisolatiebekleding?
 #19697  door P.K.
 
Theo schreef:Volgens mij heeft een E34 helemaal geen motorlampje, nooit gezien.
Zo'n vermoeden had ik al, fijn dat ik het nu zeker weet.
Kan m dus gewoon uit laten lezen, dat wat de dealer zei slaat bij een e34 dus nergens op.
 #19698  door ivo
 
Waarschijnlijk een iemand die geen verstand van de E34 heeft...
Uitlezen kan een dealer sowieso. Motorgerelateerde zaken kun je benaderen met DIS/Modic of de opvolgers van die systemen.
 #19702  door Coach
 
Denk dat ie bij een E34 zo'n oranje lampje van een motorblok verwacht, zoals bij de E46.
Of zoiets?
 #19705  door Speedy
 
Of de beste man is idd in de war met de USA versie :D
 #20132  door Alex Kroeze
 
Welke garage ben je geweest?Wat een onzin zeg.Uiteraard kan je een E34 gewoon uitlezen en dat lampje heb ik in al die jaren nog nooit aan zien gaan terwijl er toch wel meldingen uit te lezen waren.Het is wel zo dat het diagnostisch systeem van een E34 niet hetzelfde is als een E39 of jonger en je zal wel wat meer moeten interpreteren.

Er komen vaak mensen naar een garage om hun uit te laten lezen en dan gaan ze met die informatie aan de haal om het zelf op te lossen.Daarom reageren ze misschien zo?

Alex