E34Forum.nl

 #21234  door Lohran
 
Sinds kort heb ik een mooi sportinterieur in de Touring zitten. Maar de kniesteun/zitverlenger werkt niet van de bestuurdersstoel. Hij werkt wel als je er stroom op zet. Motor en schakelaar zijn allemaal goed en hij zit dus niet klem. Enige wat de monteur niet heeft kunnen proberen is een andere memory module. Zou dat dan de boosdoener zijn? Memory werkt wel als ik deze instel (maar dus niet op de kniesteun). En zijn er veel verschillende versies van?
IMG_2544.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21237  door Ruck
 
Je kunt hem dus niet zelf verstellen?
Alleen als je er handmatig stroom op zet?

Waarschijnlijk zit het dan in de bekabeling of idd de module van de memory.
 #21238  door Lohran
 
Ruck schreef:Je kunt hem dus niet zelf verstellen?
Alleen als je er handmatig stroom op zet?

Waarschijnlijk zit het dan in de bekabeling of idd de module van de memory.
Met de hand is hij niet te schuiven inderdaad. De monteur had een apparaatje waar hij de stekker van de kniesteun op aansloot en toen was 'ie verstelbaar.
 #21350  door Speedy
 
Zou eerst even kijken met de ETM of er geen draadbreuken tussen de aansluiting aan de module en de bewuste motor zit.
 #21352  door epmans
 
probleem is al boven water cq het antwoord is gevonden.
het komt omdat de auto een elektrisch stuurverstelling heeft. Het systeem werkt dan wel voor het stuur en daarom niet voor de knieverstelling. Deze werken beide via de gele stekker en er kan er maar 1 mee bediend worden.
Dat probleem had hij niet met de normale stoelen want die heeft de knieverstelling niet.

Dus heb je een elektrische stuurverstelling dan kan je geen memory sportstoelen volledig laten werken. Overigens zou er wel weer een verschil zijn tussen de auto's zonder een airbagstuur, maar zijn 540 heeft dat wel.

nu moet Lohran voorzichzelf gaan kiezen of hij de knieverstelling wel werkend wil krijgen, het lijkt mij -maar ik heb al geen verstand en zeker niet van vonken-dat er met een extra schakelaar wel een verstelling gemaakt kan worden.
 #21353  door Lohran
 
Wat zou ik toch zonder epmans moeten! Ik kreeg het al via een berichtje van 'm en wilde het ook plaatsen hier, maar zat nog in Italië :mrgreen:

Dus dat is ook weer boven water! Thanks!