E34Forum.nl

 #21369  door Robert
 
Om het zitcomfort van de standaardstoel te verbeteren, wil ik "ein lordosenstutze" inbouwen. Volgens de einbauanleitung zou dit een eenvoudig klusje moeten zijn waardoor ik de gedachte kreeg dit zelf te kunnen fixen. Volgens de einbauanleitung zijn bij auto's met stoelverwarming (heeft de mijne) namelijk de aansluitkabels reeds in de rugleuning geïnstalleerd. Probleem is echter dat ik nergens een extra aansluitkabel heb kunnen vinden in de rugleuning. Wel heb ik een extra aansluiting onder de stoel gevonden welke aan de grote witte connector is bevestigd. Ik dacht deze dan wellicht te kunnen gebruiken maar dat gaat ook niet omdat zowel de connector onder de stoel als die van de lendesteun 2 x male zijn, nog los van het feit dat de kleuren van de draden niet overeen komen (op lendesteun blauw + paars en onder de stoel bruin + bruin/rood).

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Groeten,
Robert
 #21384  door epmans
 
Het lijkt mij dat je de stekker nog niet hebt gezien. Die kabelboom zit vanwege de verwarming al in de auto en dan moeten er 2 aansluitstekkers aan die stoel-kabelboom zitten voor de zitverwarming en de lordose.
Nogmaals goed zoeken onder de stoel door de kabelboom te volgen. Wellicht zie je m niet omdat het vast zit op het metalen stoelframe.
Wat je zo aangeeft aan info uit die handleiding komt me bekend voor. Succes ermee, prettige optie hoor.
 #21389  door speedy78
 
Er zijn verschillende kabelbomen gemonteerd. In mijn '91 er model met af fabriek stoel verwarming zaten dus géén stekkers voor de lendelsteun. Ik heb een setje nieuwe stoel-kabelbomen moeten aanschaffen om alles werkend te krijgen. Waarschijnlijk heb jij dus ook een kabelboom voor enkel stoel verwarming en zonder stekkers voor de lendelsteun.