E34Forum.nl

 #21913  door epmans
 
vandaag maar even het interieurfilter vervangen van mn huidige daily, een 520ia.

ik merkte al dat het blazen eigenlijk altijd op stand 3 of 4 moet, stand 1 kon ik niet eens horen en stand 2 ging me niet snel genoeg als het raam even schoon moest. Nu heb ik ook een beetje vraagtekens of de warmte wel continu wordt gegeven dus met deze wisseling ga ik ook merken of dat nu beter gaat of dat ik mn verwarmingsventielen moet vervangen.

ik denk dat het onderhoud voor een auto vooral voor de motor/ remmen/ onderstel is want zo vaak kom ik smerige interieurfilters tegen!

vandaag - het begon onderweg natuurlijk te regenen - deden mn wissers het niet. gister geen last, vandaag wel. zekeringen gewisseld maar dat hielp niet. hoe kan dit nou?? ik moest een auto wegbrengen en de geleende aanhanger ook. eenmaal weer op honk moest ik het even uitzoeken want dit is geen rijden. weer de zekering 1 vervangen en toen deed ie het weer. Ik denk dat het door de aanhanger komt/ vocht in de stekker misschien.
een wisserblad was ook stuk, dus die ook gewisseld en toen het interieurfilter.

dan kom je dit tegen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21919  door JerunK
 
Die zit goed vol, lijkt wel een nest.
 #21921  door Machiel
 
Verpulverde bladeren? Ziet er niet uit als alleen maar stof.

En de stekker van de ruitenwissser ligt inderdaad behoorlijk bloot, als ik me goed herinner.
 #21923  door Coach
 
Afbeelding
Afbeelding

Zo zagen die van de Purple Power resp de Green Hornet er uit. In de Purple Power deed de blower het ook bijna niet meer, terwijl de andere er op het eerste oog veel erger uit zag.
 #21928  door Ruck
 
Misschien moet ik daar ook eens naar kijken ..
Zit onderin de middenconsole zo te zien?
 #21929  door epmans
 
ja hoor. dashboardkastje helemaal er uit halen, ook de buis die de lucht naar de voeten brengt. Achter de verwarming zit een soort gele klep met boven een draaiknop en onder een torx. Eerst stuurapparaat weghalen, dan die klep weg en filter er uit, met stofzuiger en lange dunne stoffer stok wat dan ook om te proberen zoveel mogelijk uit het filterhuis te halen en dan nieuwe filter er in. Ik kan het ook! :D
 #21930  door I///M-fan
 
Ongelooflijk wat daar in kruipt in de loop der jaren he?
Ik weet nog dat mijne ook onaangenaam rook met de blower aan.

Ook weet ik nog dat het een aardige klus was om te doen, je komt er slecht bij.
Daar moet je je de tijd voor nemen Rick!
Tijdens het wisselen van het filter zelf moet je behoedzaam werken.
Daar zit een radiateurtje achter wat je makkelijk kunt beschadigen!
Als je het filter eruit haalt of de nieuwe erin steekt moet je die dingen niet te schuin erin doen maar zo recht als mogelijk.
 #21941  door danny-ex-touringE34
 
Bij mijn E28 heb ik dit gedaan:
tn_E28 blaadjesfilter (1).JPG
Dit gaat helaas niet bij de E34, zitten immers van die kleppen bij de fanmotor en de luchtingang is anders.
Denk erover onder de parfaaan ook van dat muggenhorregaas te spannen.
Wissel elk jaar het interieurfilter, maar toch komt er wel klein bladspul en ander ongerechtigheid uit. Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.