E34Forum.nl

 #22125  door Coach
 
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met m'n contactslot van de tds. De sleutel lijkt soms vast te blijven zitten op het laatste stukje. Ik moet dan de sleutel heen en weer bewegen totdat ie weer los komt. Ben bang dat ie straks helemaal klem komt te zitten. Wat is er aan de hand?
 #22127  door Theo
 
Als ik jou was zou ik meteen actie ondernemen en een slot op chassisnummer bestellen bij de dealer. Mijn contactslot ging ook ooit kapot en dat voelde ik eigenlijk al weken aankomen toen. Die dingen hebben niet het eeuwige leven en slijten gewoon van binnen. Nu is alles nog gangbaar en is vervangen een peuleschil.

Reken maar dat je staat te stekkeren als je ergens midden in de stad staat en het is over en uit met je contactslot. Ik stond in een parkeergarage dat was al een ge-emmer om eruit te komen.
 #22129  door Philippe6
 
Als lapmiddel zou eens een beetje kruipolie in het slot kunnen spuiten (met sleutel beetje erin) en dan een paar keren in-uitgaan en sluiten/openen..
 #22131  door epmans
 
nu kan ik mij overigens herinneren dat Icebrain ook wat aan de hand had, maar dat was niet het contactslot maar het contactslothuis. Hij heeft er vast wat van op het forum vermeld dus gebruik de zoekfunctie even om er achter te komen wat bij hem vooraf ging aan het scheuren en wat hij er aan heeft gedaan.
Enne ja, als het daar om gaat, ik heb toevallig recent weer wat op de plank gelegd ;)
 #22132  door Coach
 
epmans schreef: Enne ja, als het daar om gaat, ik heb toevallig recent weer wat op de plank gelegd ;)
Een goed contactslot, bedoel je? Kun je die zonder meer vervangen? En is dat een moeilijke klus of ook door ons, amateurs, te doen?
 #22134  door danny-ex-touringE34
 
Hoe goed gaat de sleutel in je deurslot? Heb daar ook al (lichte) weerstand?
Dat heb ik intussen wel enigszins en heb er inderdaad wat grafietolie in gedruppeld. Daar is het wel beter door geworden.
Ga binnenkort wel even met de dealer overleggen, want zit niet te wachten op slotgedonder door slijtage van de sleutel c.q het slot. Want met de reservesleutel was het effect hetzelfde, dus is het het slot. Groeten, Danny
 #22142  door Coach
 
Deurslot gaat goed; soepel. Het zit echt in het contactslot ineens.
 #22147  door Coach
 
Eh, zou goed kunnen. Moet ik even gaan zoeken, maar da's het proberen waard idd.