E34Forum.nl

 #22941  door E34NB
 
Wie kan mij vertellen hoe ik de neerklapbare achterbank--> neerklap?
Ik heb er rode indrukbare knopjes zitten, maar die lijken te diep te zitten.

Waar is de hevel trouwens voor die normaal naar beneden wordt gedrukt door het zitgedeelte? Moet ik daar nog wat mee of is dit een soort ontgrendelaar?


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag mijn tijdelijke hemeltje eruit heb gehaald, omdat vrijdag het nieuw gelijmde hemeltje erin komt :)
 #23135  door E34NB
 
Oplossing was heel eenvoudig.
Op de zijkant van de messing hevel (Pos. 4), naar het scharnierpunt toe, zit een stelschroefje. De mijne was in de loop van de tjid te ver naar beneden gezakt en kwam niet meer door het 'schakelpunt' heen.
Na deze te hebben aangepast, zal bij het naar voor klappen van de zitting: de rugleuning automatisch ontgrendelen en naar voren te klappen zijn.
Afbeelding

Topic mag een slotje op.

PS: ik heb begrepen dat dit een zogenaamd 'Durchlade system' is wat overigens uniek zou zijn.
 #23136  door epmans
 
Uniek vindt ik wel een heel grootse uitdrukking maar inderdaad kom je het weinig tegrn. Meestal betreft het een importauto.
recent kocht forummer Coach een originele NL auto met die bank en nog een forummer weet ik dat hij die heeft (importauto) en recent heb ik nog een auto gedemonteerd (import) met zon stoffen achterbank.

Die hevels breken heel vaak en dan moet je met een tang in de weer. Het is een mooie optie maar ikzelf heb er in de praktijk ook wel wat op gemopperd want met de boel neergeklapt kan de stoel niet in achterste stand, je kunt m niet een beetje open doen want dan gaat de achterdeur niet dicht (armleuning van deur tegen de zitting). Maar nu rijd ik een sedan met vaste bank en dan kan ik geen lange spullen mee.
 #23137  door Theo
 
Iedere sedan hoort zo'n neerklapbaar ding te hebben.

Mijn E34 heeft er geen een en daar heb ik iedere maand wel een keer flink last van. De keren dat ik lange planken of palen in mijn interieur sta te proppen zijn inmiddels ontelbaar.
 #23138  door epmans
 
Touring rules! Daarin kan je de stoel verder naar achter zetten. Bovendien kan je de lucht in stapelen.

Bouw je M30 maar weer over :D

wat voor mens moet nou maandelijks palen of planken versjouwen...
 #23141  door JerunK
 
Mijn e46 touring heeft een skisack. Ook best praktisch als je eens een latje mee wilt nemen en je bent met drie of vier......om de zoveel jaar :D .