E34Forum.nl

 #25174  door leopennock
 
Ook mijn kachel leek het niet te doen, als ik de aanjager aanzette kwam er nauwlijks lucht naar binnen, na lange tijd werd het wel wat warmer, maar de winter wilde ik er niet zo mee ingaan. Op aanraden van mijn garagist het 'interieur filter' vervangen, dat betekent: handschoenenkastje loshalen de L vormige pijp van de kachel verwijderen, het zijpaneel losmaken van de console, dan achter de kachel zoeken naar een zwarte switch, die een kwartslag draaien en dan valt het deksel (vorm van een kleine fiets kettingkast) naar je toe, dan dat filter eruit zien te wurmen, mijne was zo zwart als kool en helemaal vol met rotzooi, nieuwe erin (let op het woordje 'top' op de bovenkant) en je de hele boel weer erin hebt gezet, doet je kachel het weer wel. succes, grz Leo (518i, mijn zevende e34, maar eerste automaat 1994) en K75 (mijn tiende, mijn 23ste BMW motorfiets)
 #25180  door Coach
 
Dit heb ik bij mijn toenmalige TDS gehad inderdaad. Daar kwam ook een compleet dicht geslibt filter uit. Bij de 518 Touring - waar de kouwe kachel speelde, lag het volgens mij aan een luchtbel; geen idee meer.
 #25194  door Marthijn
 
Die moet ik ook nog doen.!
Word denk ik in december, dan ga ik meer aanpakken van de E34.
Zijn de handelingen bij alle modellen hetzelfde of zit er nog verschil in bouwjaar/diesel/benzine/touring/sedan/V8/6/4 cil.etc...??