E34Forum.nl

 #25836  door Paragonde
 
Hey iedereen,

Recent ben ik naar een E34 525i gaan kijken. Ook al was de wagen recent volledig herdaan aan de kast en interieur toch waren er een aantal punten waardoor de wagen technisch afgekeurd zou kunnen worden. Dus ben ik mee naar het zoeken naar een oplossing. Nu zijn de gordelspanners en de gordels versleten. Zoeken naar een nieuwe of tweedehands geeft je alleen maar kopzorgen. Dus stel ik me de vraag of een gordelspanner van een ander type BMW ook zou passen in de E34. (Denk hierbij aan een E36 of E39 die nog wel te vinden zijn).

Alvast bedankt voor de snelle reactie!
 #25837  door Speedy
 
Ik heb volgens mij nog een aantal gordels liggen.
 #25838  door Theo
 
Paragonde schreef: 27 jun 2019, 16:12 H Zoeken naar een nieuwe of tweedehands geeft je alleen maar kopzorgen. Dus stel ik me de vraag of een gordelspanner van een ander type BMW ook zou passen in de E34. (Denk hierbij aan een E36 of E39 die nog wel te vinden zijn).
Er zijn nog genoeg E34 gordels te vinden, daarover geen zorgen.

Gordels van een ander type auto monteren zal niet gaan. In het oprolsysteem van een gordel zit een mechaniek wat blokkeert als je hem in een verkeerde hoek houdt. Je kan een gordel alleen uitrollen als hij in de auto gemonteerd zit of in ieder geval exact in die positie.
 #25839  door epmans
 
Ik zal niet zeggen dat het niet kan, er zijn er ook die een v12 in een e30 inbouwen. Maar ik heb veel gordels liggen, van verschillende typen / bouwjaren en voor sedan en touring.