E34Forum.nl

 #28443  door Ruud
 
Ik heb het gevoel dat de draaiknop van mijn kachel aanjager niet helemaal naar behoren werkt. De lage 'standen' lijken niet te werken en de hoge 'standen' gaan niet hard. Bij m'n E30 ging de hoge stand een stuk harder dan bij de E34, dat lijkt me niet zoals het hoort.
Weet iemand waar de weerstand in zit? Is dat in de draaiknop zelf? Als dat zo is dan zou ik die bv even schoon kunnen maken, misschien dat dat helpt.
En hoe gaat het kachel paneel er uit? Ik heb automatische gescheiden airco, misschien dat dat belangrijk is.
En de draaiknop in de bovenste luchopeningen, hoe kom ik daar bij?

Mvg, Ruud
 #28445  door Theo
 
Zit je interieurfilter niet verstopt?
 #28447  door Ruud
 
Nee, het interieurfilter heb ik pas vervangen, dus daar kan niks verkeerd aan zijn.

Mvg, Ruud
 #28449  door Gert
 
Ik weet zo even niet welk type je bedoeld. Maar de aanjager heeft een 'extra blaasstand' en die heeft een eigen zekering. Die zou ik eerst eens kritisch bekijken.

Als je zo'n automatische airco hebt dan zit de weerstand van de aanjager in het filterhuis in de vorm van het "zwaard".

https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/v ... ard-e32e34

Uitwisselen met iemand anders zou een oplossing kunnen zijn om het te testen.
Als die het is: doorsolderen wil vaak het probleem verhelpen.

Gert
 #28458  door Gert
 
Die dingen zelf vervangen heb ik ook gedaan, bleek het nog niet te werken. Doorsolderen van de aansluitlassen wel.
Later nog een zwaard tot leven gewekt door alleen die lassen door te solderen.

Eens kijken of ik nog ergens een plaatje kan vinden.

Deze:
http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm
 #28473  door Ruud
 
Ik ga hier een dezer dagen eens even naar kijken. De aanjager doet het inmiddels alleen op de hoge stand.
Ik heb een zwaard, heb ik dan geen ouderwetse kachel weerstand? ETK laat 'm namelijk wel zien...

Mvg, Ruud
 #28474  door Gert
 
Ruud schreef: 25 mei 2022, 11:27 Ik heb een zwaard, heb ik dan geen ouderwetse kachel weerstand? ETK laat 'm namelijk wel zien...
Je hebt een zwaard? Dan heb je geen losse weerstand.
 #28476  door epmans
 
recent ook zoiets gehad in een auto met handmatige airco. De weerstand bereikte ik via de voetenruimte bestuurder door dat stukje tapijt weg te halen (1 schroef). De weerstand zat vol blad.
Maar ik vermoed dat jouw 540 van een zwaard voorzien is, die bereik je via de voetenruimte passagier. Dat is wel ff meer gefrummel om tevoorschijn te krijgen.
succes.
 #28478  door Ruud
 
Zojuist het zwaard er even uit gehaald. Tot m'n teleurstelling zien alle solderingen er goed uit. Was makkelijk geweest als die slecht waren, dan was het een easy fix.
Ik kan zo even nergens vinden hoe ik m kan doormeten dus ik ga zo maar eens in de auto aan het meten.

MVG, Ruud