E34Forum.nl

 #3158  door rick.dejong
 
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of het vervangen van de manuele airco voor een automatische gewoon een kwestie is van de besturingseenheid uit te bouwen, stekkers eraf en dan een automatische besturingseenheid ervoor in de plaats. (plug en play)
Of komt hier meer bij kijken dan eenvoudigweg "verwisselen" van besturingseenheid?

Alvast bedankt voor evt. reacties!
 #3160  door Frank87
 
Als dit al in dezelfde IHKA kan, zul je misschien hier en daar een sensor moeten bijklikken. De automatische airco moet namelijk wel weten hoe warm het waar is om gepast de A/C te gebruiken.
 #3161  door ivo
 
Je moet het complete kachelhuis, (een deel van) de kabelboom, het bedieningspaneel en de aansturingsmodule wisselen.
Maar met een beetje handigheid is dat wel te doen.

Mocht je ertoe besluiten dat uit te voeren, neem dan een specifiek E34 kachelhuis en geen E32 kachelhuis. Bij die laatste past de radio net niet helemaal lekker.
 #3164  door Flaterik
 
Heb climate controle in mijn M5T maar vind het een verdomd langzaam reagerend systeem. Is ook al 22 jaar oud, dat wel. Waarom wil je dit?
 #3170  door ivo
 
Omdat het een veel fijner systeem is dan die handmatige versie.
Heeft ook meer capaciteit (andere blowermotor) en vindt de traploze verstelling vele malen fijner.
 #3182  door Theo
 
Ik heb al een hoop E34's gehad, maar nog nooit eentje met die drukknoppies-verwarming.

In andere auto's heb ik wel soortgelijke systemen gehad en ik miste daar altijd de mogelijkheid om een uitstroomopening 'half' open te zetten. Een drukknop is een aan/uit knop en dus altijd helemaal open of helemaal dicht. Ik wil ook wel eens een stukje open of een beetje meer of minder en dat gaat dus niet.

Maar het oogt wel erg mooi en luxe, ik word er wel hebberig van.