E34Forum.nl

 #3458  door ceke1985
 
Hallo iedereen!

Ik heb een blauw stoffen interieur in mijn BMW E34 525tds sedan. De achterbank heeft geen hoofdsteunen. Daar wringt het schoentje. Omdat ik een sedan heb wil ik een autodeken inbouwen in mijn wagen voor mijn hond. Dit kan enkel op de goede manier als er hoofdsteunen zijn op de achterbank. Dit is dus niet het geval.

Ik zou graag dus het interieur veranderen. Mijn voorkeur gaat uit naar een zwart lederen interieur met hoofdsteunen achteraan! Ik vond een mooie set voor goede prijs maar deze komen uit een touring... :( Past dit standaard in een sedan?

Groeten

Cédric
 #3459  door ivo
 
Touring interieur past helaas niet ivm neerklapbare bank, de constructie is anders.
Je moet echt uit een limo hebben, een vaste achterbank.
Hoofdsteunen kun je relatief eenvoudig monteren met de bijbehorende beugels aan de carrosserie. De vraag is alleen of je nog ergens blauwe hoofdsteunen kunt vinden, dat wordt lastig.
 #3463  door epmans
 
in ieder geval heb ik wel de houders voor hoofdsteunen liggen en ik ook nog wel hoofdsteunen voor limo maar dan niet in blauw.

nog even een aanvulling op Ivo: de stoelen zijn wel gelijk voor limo en touring, maar de achterbank is niets gelijk! bij touring gaan ook de gordels van buiten naar binnen en bij limo van binnen naar buiten dus dat wordt echt geen alternatief. soms kun je wel wat bij elkaar sprokkelen als je er de tijd voor neemt.
 #3472  door ceke1985
 
Ok, bedankt voor uitsluitsel te bieden dat de achterbank dus niet past!

Kan ik deze hoofdsteunen desnoods ergens bestellen en dan installeren op mijn achterbank zonder hoofdsteunen op dit moment?

Niemand van jullie die een goed zwart lederen interieur voor een sedan heeft liggen of er één weet staan tegen een schappelijke prijs?

Groeten

Cédric
 #3477  door epmans
 
Ik heb een sportinterieur bestaande uit elektrische stoelen met memory en de 2 zits achterbank. Maar dat gaat niet voor een beetje. 't Is wel zwart leer. Bovendien... om nou een hond op een 2 zits bank neer te leggen... ik bedenk me nu dat dat niet zo handig is omdat deze eigenlijk 2 gescheiden zitplaatsen heeft.
 #3497  door epmans
 
het is zeker dat ik die houders heb, en stof hoofdsteunen heb ik ook wel, maar geen blaue.
ik ben op mail bereikbaar eppiezeppie11 apestaart hotmail.com
 #3519  door ceke1985
 
@ Epmans! Alvast bedankt! Wat had je nog graag gehad voor het lederen interieur?

Ik heb dit lederen interieur gevonden op markplaats maar voor mij is het een heel eind rijden...

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... sedan.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Past dit sowieso? Hier wordt gesproken van een achterbank in twee delen maar dit is toch gewoon één stuk? Past dit sowieso in mijn E34 sedan van 1993 of zijn er ook verschillende types in?

Groeten

Cédric
 #3522  door epmans
 
dat gaat passen hoor!

de prijs vind ik ook helemaal niet gek! het is een comfort interieur met aan de achterbank een armsteun met opbergvak en er zijn zelfs deurpanelen bij. het ziet er ook erg netjes uit.
wat ik op de foto's mis is het plastic voor de gordel (op de rugleuning) en de gordelsloten. Die heb jij natuurlijk al, maar zijn bij jou blauw. Maar goed, als jij dit in jouw auto plaatst is er wel meer wat blauw blijft...

achterbank in tweeen bedoelt men hier waarschijnlijk mee een zitting en een leuning. In ieder geval is dit geen neerklapbare achterbank. Heb jij dat wel? --> dan kan jij deze niet plaatsen!
heeft jouw interieur ook al houtinleg? Dat loopt door over het dashboard namelijk zodat het in feite rondom in de auto zit (vanuit zittend in rijrichting bekeken). Maar het past allemaal, dus als het jou niet uitmaakt om hout op de deuren maar niet op je dashboard, dan zou ik dit mooi pakken.

Ikzelf zit nog eens meer dan 100km boven Rotterdam.
 #3536  door Jgpeggeman
 
Ombouw van neerklapbare achterbank naar vaste achterbank is wel te doen hoor... Andersom is een stuk moeilijker!