E34Forum.nl

 #4182  door danny-ex-touringE34
 
Garmir schreef:Heb dit weekend al eens snel naar vocht gezocht in het interieur, en niet gevonden,
Hoi Garmir. Heb je ONDER de vloerbedekking voorin gevoeld of het daar nat was? Daar lag bij mijn auto het probleem: doorrotten van de kriksteunen(links en rechts), zodat de stukjes binnendorpel weggerot waren en er een open verbinding naar buiten was. Gewoon met caravankit en een een alluminium hoekplaatje gedicht. Ook de buitendorpel met kit dicht gemaakt. Natuurlijk het dempingsschuim gedroogd( met de warme luchtstroom van een elektrisch kacheltje) en tot nu toe geen last meer van veel vocht(touring model schijnt wat vochtiger te zijn).
Groeten, Danny
 #4189  door Garmir
 
dannytouringe34 schreef:
Garmir schreef:Heb dit weekend al eens snel naar vocht gezocht in het interieur, en niet gevonden,
Hoi Garmir. Heb je ONDER de vloerbedekking voorin gevoeld of het daar nat was? Daar lag bij mijn auto het probleem: doorrotten van de kriksteunen(links en rechts), zodat de stukjes binnendorpel weggerot waren en er een open verbinding naar buiten was. Gewoon met caravankit en een een alluminium hoekplaatje gedicht. Ook de buitendorpel met kit dicht gemaakt. Natuurlijk het dempingsschuim gedroogd( met de warme luchtstroom van een elektrisch kacheltje) en tot nu toe geen last meer van veel vocht(touring model schijnt wat vochtiger te zijn).
Groeten, Danny

Danny, toen ik dit weekend gecontroleerd heb voelde de vloerbekleding zeer droog aan, ook heb ik achter de dashboardbekleding gekeken, en daar zag ik geen sporen van water lopen. Nu onder de bekleding zelf niet gekeken, omdat ik het ook niet wou lostrekken. Roest is op mijn wagen quasi onbestaande. Op 2 kleine plekjes op de bestuurdersdeur na.
Deze avond bij mijn garagist geweest en hij is bijna 100% zeker dat het een dichting in de chauffage radiator zal zijn die lekt, waardoor het water verdampt in de auto en de ruiten zeer vettig aanslaat. Hebben er nu tijdelijk een speciaal maar effectief dichtingsmiddel in gedaan zodat ik even door kan tot het weer warmer wordt voor te vervangen/reviseren. Uiteraard als dit niet helpt zal het vroeger dienen te gebeuren. Ook heb ik mij silica korrels besteld om het vocht te absorberen.
 #4289  door Alex Kroeze
 
Dat verhaal kriksteunen klopt wel als alternatieve oorzaak.Of bij de onderkant van de spatborden daar op de carroserie zelf dat ie doorgerot is.Dat zie je dus pas als je het spatbord los hebt.......

Alex
 #4494  door Garmir
 
Eind vorige week bij mijn garagist gegaan en dat speciaal spul in het koelwater gedaan. Het resultaat was dat de ruiten nu minder had aandampen, en dat ik geen koelwatergeur meer waarneem in mijn wagen als de vervanging op warmte is. Na de winter eens de unit er uit halen voor een revisie, als ik dan bezig ben ook de elleboog van de ruitenwisser reviseren zodat de speling weg is. Mijn spelingsvrije ruitenwissers die ik 2j terug voor 30 euro op de kop getikt te heb is nu ook jammer genoeg niet meer spelingsvrij.

Vandaag ook bij de glazenier langst geweest om mijn achterruit er uit te halen en opnieuw te plaatsen. Bij herstel van de achtervleugel is die er eens uit gegaan maar deze is nooit correct geïnstallerd geweest. Raamlijsten waren losgekomen en de enige manier om dit correct te monteren is met nieuwe clips bij plaatsing ruit. Dit was niet het geval. Bij het uithalen van de ruit is ook duidelijk geworden dat bovenaan de hecting niet 100% was over een afstand van 60cm. Heb nooit echt water binnen gehad maar garantie zeker dat dit ook wel deels aan de oorzaak lag van de damp op de ruiten.