E34Forum.nl

 #4109  door ivo
 
Als de kachelradiator lek is heb je grote kans dat het koelwater in het tapijt gezogen wordt en je dus vrijwel niets aantreft onder je dash.

Het kachelhuis met airco past ook gewoon als je nu unit hebt zonder airco. Afhankelijk van het bouwjaar moet je evt. nog de kabelboom overzetten, maar dat kun je eenvoudig checken.
Kachelradiator gaat wel eens lekken op de aansluitingen, je kunt 'm relatief eenvoudig wisselen. Complete kachelhuis hoeft er iig niet perse uit.
Maar mijn ervaring is dat een nieuwe vaak de betere optie is. In de handel zijn de Behr-Hella exemplaren niet eens zo gek duur.
 #4110  door epmans
 
zoeken naar een verbanddoos??? Jonas toch!!
Kachelmotoren heb ik ook. Als je er direct 3 van wilt, is dat zelfs mogelijk. :mrgreen:
 #4112  door ArRi3
 
Laatst kwam ik een Lifehack tegen op het gebied van beslagen ramen, aansluitend op het voorstel van easy rider om een vochtvreter in de auto te leggen.

Namelijk een zelfgemaakte vochtvreter dmv een oude sok te vullen met kattebakvulling, deze dichtknopen en een 2e oude sok er overheen schuiven (voor stevigheid oid)
Ik vond hem wel leuk :D

:mrgreen:

Succes met het vinden van de oorzaak
 #4113  door Bart Jansema
 
ArRi3 schreef:Laatst kwam ik een Lifehack tegen op het gebied van beslagen ramen, aansluitend op het voorstel van easy rider om een vochtvreter in de auto te leggen.

Namelijk een zelfgemaakte vochtvreter dmv een oude sok te vullen met kattebakvulling, deze dichtknopen en een 2e oude sok er overheen schuiven (voor stevigheid oid)
Ik vond hem wel leuk :D

:mrgreen:

Succes met het vinden van de oorzaak
Deze bedoelde je:

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141202_01408059#top" onclick="window.open(this.href);return false;
 #4114  door Cees
 
weet niet hoe het bij jullie is
maar mijn sok / sokken is / zijn pas oud als er een gat in zit
weet niet of het dan handig is om er kattegrit in tedoen
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #4115  door easy rider
 
Dat is wel speciaal silica grid arjan. Ik heb hier thuis ook twee van die haarballen rond lopen en die hebben ook een bak met silica grit, prima spul hoor en niet te vergelijken met gewoon kattenbak vulling.
 #4120  door Garmir
 
Juist nog even naar de damp "gekeken" en het is een vettig boeltje, dit wijst er dus op dat het koelwater is die lekt in de unit en verdampt in de wagen wanneer het warmte geeft.
Net naar m'n garagist gebeld of hij een donor staan had, maar jammer genoeg niet, maar hij rade wel aan om er eerst wat zilverstof in te doen (speciale dichting) om het lek tijdelijk te dichten en als het weer warmer wordt de kachelunit te reviseren. Uiteraard als het met dat product niet beterd zal het toch nu moeten gebeuren.

En idd silica grid werkt het beste voor vocht te absorberen, wordt in zowat alle elektronica apparaten voorzien voor vocht weg te trekken. Maar in elk geval koopt dat niet van een of ander kattenmerk, je betaald minder dan de helft als je het zo koopt in een kluszaak of dergelijke.

Epmans, met die doos zou ik een houder willen maken die een grote hoeveelheid van die silica grid vasthoud, klinkt ook mooi weg onder de zetel, en ligt niet in de weg in het handschoenkastje of ergens in de koffer :)
 #4132  door Gert
 
Theo schreef:Alvast een link om je wat in te lezen: http://twrite.org/shogunnew/fixes/clima ... eater_Core" onclick="window.open(this.href);return false;

en nog eentje: http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... e-R-amp-R-(IHKA-content" onclick="window.open(this.href);return false;)
Goeie links zeg, kende ik nog niet. Ook een geniale oplossing voor de flapmotoren. Bij mij is er ook eentje gebroken en nu zit die met trekbandjes vast.