E34Forum.nl

 #4439  door Theo
 
In principe ben ik niet zo van de waffers en woefers, maar een lekker klinkend stukje muziek kan ik zo af en toe wel waarderen. Een radiootje met 4 x 40 watt en vier lekkere speakers is voor mij al meer dan zat, versterkers doe ik niet aan en gaten zagen al helemaal niet.

In mijn 525i-tje heb ik voorin bij de voetjes een paar lekkere speakers gemonteerd, wat voor soort weet ik niet meer (Pioneer / Sony weet ik veel), maar ze doen het prima. Achterin heb ik de standaard 'iets betere' 40 watt BMW speakers zitten en dat is redelijk goed maar niet meer dan dat, voorin klinkt het gewoon beter.

In het verleden heb ik wel eens wat speakers achterin geprobeerd te monteren, maar eigenlijk past er niks in wat ècht in één keer goed zit. Die vierkante BMW-dingen zijn gewoon van een afwijkend modelletje.

Heeft iemand misschien een tip qua speakers? En dan echt alleen van het type 'plug & play' en alleen op de originele plek, onder de hoedenplank.
 #4447  door ceke1985
 
Ik heb er plug and play van Pioneer gestoken achteraan! Speelt echt wel goed! Ik kijk snel welk model het betreft!

Greetz

 #4769  door Alpinab10
 
Achter speakers zijn eigenlijk ook helemaal niet belangrijk voor een goede beleving van audio "je oren vangen geluid van voren namelijk beter op als van achter" echter slecht geluid van achter verstoort natuurlijk het goede van voor
Ik kreeg dit naar mijn zin niet opgelost met standaard vervangingsspeakers in de hoedeplank en heb daarom zelf een nieuwe gemaakt van 22mm mdf met 16cm kicker highend compo set en aparte subwoofer
Dit is niet wat jij wilt weet ik dus zou ik zeggen neem een goede set achterin en stel je fader in zodat je meer frontstaging krijgt
 #4770  door Theo
 
Ik heb vorige week een andere radio gemonteerd waar ik toevallig tegenaan liep en die geeft gek genoeg een stuk leuker geluid. Van een redelijk standaard JVC-tje naar een 4 x 50 watt Pioneer.

Voorlopig laat ik het even zo.
 #4771  door easy rider
 
Theo schreef:Ik heb vorige week een andere radio gemonteerd waar ik toevallig tegenaan liep en die geeft gek genoeg een stuk leuker geluid...
Dat had ik een aantal jaren geleden ook toen ik een wazige pioneer radio verving door een Becker. Je wil niet weten wat je dan meemaakt.
 #4806  door ceke1985
 
Ik was dit topic even uit het oog verloren. Ik kijk morgen even voor de type boxen die ik installeerde.

Is het aan te raden mijn originele Bavaria te vervangen door een nieuwe kwalitatieve radio voor de aansturing of zal dit niet veel uithalen? Ik zit namelijk met een PARROT en ik denk dat deze als versterker fungeert.

Greetz

 #4809  door easy rider
 
Een Bavaria is al een zeer kwalitatief goede radio. Ik denk dat het niets uit haalt om deze te vervangen door een andere. Tenzij je een becker steekt natuurlijk :mrgreen:
 #4819  door Garmir
 
Hier zitten er ook lawaaimakers van Pioneer in, zowel vooraan, als achteraan. Achteraan 3-weg, vooraan 2-weg. Ben daar zeer tevreden van.

Als radio heb ik een eenvoudige tuner, met SD kaartlezer. Geen cd of cassette. Wonderbaarlijk heeft dit een zeer zuiver geluid. Een van de belangrijkste dingen hier was dat de verlichting van de knopjes samen gaat met de rest van het dashboard. Wat ook het geval is. Moet enkel nog steeds eens de zilveren ring van de volumeknop vervangen naar een zwarte.

Afbeelding
 #5308  door attetjapnurd
 
Sorry voor het of topic

@easyrider ik zit ook te kijken naar een becker radio, maar wat is nou het verschil tussen die radio's en dan heb ik het over de Indianapolis pro en de traffic pro? weet jij dat zo? en wat voor becker heb jij in je bmw